  • Data: 2004-01-26 06:52:02
    Temat: Re: niesciagalne wierzytelnosci a vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Jan 2004, daanuta wrote:
    [...]
    >+ > Jak się interpretuje prawo SN pokazał już nieraz i zapisy w stylu
    >+ > "truizmem jest iż pierwszeństwo ma wykładnia językowa" mam gdzieś
    >+ > na HDD: pierwszeństwo ma to co ustawodawca ZAPISAŁ, a nie to sobie
    >+ > MYŚLAŁ.
    >+ > Dlatego ten punkt cytowałem.
    >+ > Liczy się fakt że usługa została wykonana a zapłaty nie było
    >+
    >+ roznica zasadnicza w odplatnym i nieodplatnym swiadczeniu uslug

    Tam NIE MA zapisu: "usługa wykonana nieodpłatnie" !
    Tam JEST zapis: "usługa wykonana bez zapłaty".
    Możesz nie sugerować mi rzeczy których nie cytowałem ? ;)

    Nie będę dyskutował jeśli się nie zgadzasz: nie decydują nasze
    opinie ale interpretacje sądowe w postaci wyroków. A te AFAIK są :]

    >+ jak brak zaplaty w odplatnej usludze mozna traktowac jako usluge
    >+ nieodplatna?

    Jako usługę wykonaną *bez zapłaty*.
    Zaznaczę tylko że "częściowa zapłata" IMHO przed niczym nie
    ratuje :(

    >+ wyrok sadu odnosnie naleznosci, najlepszym dowodem odplatnosci
    >+ swiadczonej uslugi

    N.C. :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd