  • Data: 2004-01-24 18:49:59
    Temat: Re: niesciagalne wierzytelnosci a vat
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "daanuta" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:butoiv$ebe$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > nadal sie nie rozumiemy

    Nie da sie ukryc.
    Jesli ci sie jeszcze nie znudzilo to pewnie po tym poscie jeszcze konca nie
    bedzie widac...;-))

    > sad redukujac kwote zadluzenia nie redukowal jej w kwocie netto i osobno
    vat
    > nie nakazal tez dluznikowi splaty calej kwoty vat
    > w jasny sposob okreslil ze redukuje 50 % kwoty zadluzenia
    > nie istotnym jest jednak co i w jakiej czesci zredukowal
    > podatnik w mysl ustawy o vat zmuszony jest odprowadzic podatek vat w
    pelnej
    > wysokosci

    Alez odprowadzil juz dawno temu - podane tu przykladowo 220zl.
    I teraz dluznik jest mu po prostu winien pieniadze.
    Z nieznanych mi przyczyn interpretujesz (albo tylko mi sie tak wydaje)
    moment splaty dlugu jako moment ponownej sprzedazy tego samego przedmiotu.
    Ale to prowadzi do absurdu - nie tylko podatnik nie moglby odzyskac (juz
    odprowadzonego do US) VATu naliczonego w pierwotnej fakturze, ale jeszcze
    musialby PONOWNIE naliczyc nowy VAT.
    Moim zas zdaniem sprzedaz odbyla sie juz dano temu, w momencie wystawienia
    faktury i fiskus co swoje otrzymal.
    Z faktu, ze po uprawdopodobnieniu niesciagalnosci wartosc faktury netto
    zostala wisana w koszty nie wynika IMHO, ze transakcja zostala uniewazniona
    i nalezy jej dokonac ponownie przy splacie dlugu
    Teraz po prostu podatnik musi "wydebic" zaplate. Poniewaz "wydebia" ja (na
    skutek orzeczenia sadu) w niepelnej wysokosci to przychod "ma w plecy", ale
    dlaczego VAT?

    Ciach ciag dalszy bo i tak nie moge dojsc o co ci chodzi, a zgodnosc
    przepisow z konstytucja obchodzi mnie wtedy kiedy SN ja orzeka lub nie.

    --
    Pozdrowienia