  • Data: 2004-01-24 20:24:01
    Temat: Re: niesciagalne wierzytelnosci a vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Jan 2004, daanuta wrote:
    [...]
    >+ warto sie zastanowic czy wystapila ustawowa odplatna (zaznaczam ODPLATNA)
    >+ sprzedaz towaru, jesli zaplaty nie otrzymal

    Otóż problem polega na tym, iż usiłujesz nas przekonać iż VAT
    należy się od sprzedaży. Ja byłbym za takim rozwiązaniem :)
    ale ustawodawca NIE BYŁ.
    Przeczytaj sobie na spokojnie art. 2.3 ze szczególnym wskazaniem
    na art.2.3.5 - a ponieważ lenie którym nie będzie się chciało
    zajrzeć do ustawy :) pewnie też wątek czytają to zapodam:
    ++++
    Art. 2.
    1. Opodatkowaniu podlega sprzedaż towarów i odpłatne
    świadczenie usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:
    5) świadczenia usług, o których mowa w ust. 1, bez pobrania należności,
    4. Czynności określone w ust. 1-3 podlegają opodatkowaniu niezależnie od
    tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz form określonych
    przepisami prawa.
    ----

    Krótko i zwięźle: tak, masz rację. Ustawodawca zobowiązał płatnika
    do odprowadzenia VATu we wszystkich (niemal - patrz zwolnienia
    od towarów i usług zwolnionych) przypadkach kiedy DOBROWOLNIE
    wydaje on towar lub świadczy usługę.
    Czyli również w przypadku kiedy został w wyniku przestępstwa
    oszukany ! (jak go OKRADLI - to inna sprawa, towaru NIE WYDAŁ
    więc VAT dostanie "na koszt państwa").

    >+ nie koncowy odbiorca pokrywa podatek vat a sprzedawca i tym samym musi
    >+ odprowadzic do skarbu panstwa

    Ależ tego nikt nie neguje :(

    [...]
    >+ > zgodnosc przepisow z konstytucja [...]
    >+
    >+ nie poradze nic na to ze nie potrafisz zrozumiec...
    >+ mnie zas zgodnosc przepisow z konstytucja obchodzi nie tylko
    >+ gdy ktos o tym glosno krzyczy

    Kiedy to jest przepis zgodny z Konstytucją !
    :(
    To my tylko mamy "taką" Konstytucję, i tyle.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)