  • Data: 2005-09-08 13:31:04
    Temat: Re: najem
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > S.C. nie jest osobą.
    > Wszystko co jest "w majątku S.C." jest współwłasnością wspólników !
    > IMO z tego powodu najem nieruchomości jako takiej jest wykluczony,
    > bo każdy ze wspólników ma "cywilne" prawo do jej użytkowania.
    > Na pewno nie da się "wynająć samemu sobie" :)
    > IMO jeśli jest to nieruchomość we współwłasności i tylko jeden
    > ze współwłaścicieli będzie z niej korzystał - to taka umowa
    > jak na mój gust nadal nie ma cech najmu.... ale jak toto określić
    > mam zgryz, szczególnie jeśli zrzeczenie się przez współwłascicieli
> [...]

    No niee.... to po prostu niemożliwe. I nie mogę znaleźć stosownego punktu.
    Tu zwracam się więc z prośbą
    o podanie konkretnego punktu w ustawie, bo może coś przeoczyłam....
    Tak sobie myslę, ze pewnie taka umowa najmu powinna być podpisana pomiędzy
    jednym wspólnikiem (właścicielem nieruchomości) a drugim (i jesli jest to
    3-cim) wspólnikiem. I wtedy są to kup tylko dla tych wsólników nie będących
    właścicielami. No i należałoby to wtedy jakoś faktycznie ewidencjonować,
    tylko czy wpisywać do kpir? Już nie mam pojęcia !

    A umowa najmu po prostu musi być, bo to w końcu korzystniejsze niż
    "nieodpłatne" (cudzysłów celowo) użyczenie.

    pozdrawiam
    monika