  • Data: 2005-09-12 06:51:53
    Temat: Re: najem
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Lokal będący majątkiem S.C. jest częściową własnością udziałowca
    > (on jest współwłaścicielem każdej śrubki i każdego spinacza
    > "w majątku firmy" !) to przy próbie osobistego wykorzystania
    > owego lokalu (bez względu na formę umowy IMHO zapis "a wydatki
    > nie są KUP" pasuje...

    Czy zatem jesli np mieszkam w bloku i płacę czynsz, przeznaczam część lokalu
    na cele działalności gospodarczej (nie wpisując jej do ewidencji środków
    trwałych) to nie mam prawa zaliczyć sobie w koszty proporcjonalnie wartości
    czynszu i podatku od nieruchomosci (ustalonego w podwyzszonej wysokosci?).
    No tak to rozumiem.... Ale powiem szczerze, że urzedy skarbowe (z kontrolami
    włącznie, z którymi poruszałam ten temat, jak najbardziej zezwalają na
    zaliczanie tego w kup).

    A co do kosztów najmu przy umowie spółki - doprawdy nie wiem, co z tym
    zrobić.... Czy tu też nie możnaby wrzucić w koszty podwyższonego w końcu
    podatku od nieruchomosci ? No bo powstaje jakiś absurd w końcu - ktoś kto
    wynajmuje od osoby trzeciej bedzie mógł uznać podatek od nieruchomości za
    koszt, a w przypadku gdy wynajęcie następuje od jednego ze wspólników, to
    juz nie?

    Co z tym zrobić?
    pozdr. monika