  • Data: 2010-12-16 17:58:03
    Temat: Re: moment powstania przychodu
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Tyle że mi dalej wychodzi na to że faktura która ma poświadczać wydanie
    > towaru i określać datę jego wydania, a jest wystawiona przed tym wydaniem
    > i zawiera datę sprzedaży "z kosmosu" poświadcza nieprawdę.

    Nie potrafię się do tego odnieść, bo nie znam niuansów rachunkowości do
    tego stopnia (a gdy wydajesz towar 5 grudnia, a fakturę wystawiasz z datą 7
    grudnia to też jest poświadczenie nieprawdy? a przecież to jak najbardziej
    prawnie dopuszczalna możliwość)
    Wszystko się rozbija jak zwykle o podatki, a tak "życiowo" to nie ma dla
    nikogo znaczenia, czy sprzedaż się dokonała w momencie wystawienia faktury,
    czy wydania towaru z magazynu, czy w końcu w momencie otrzymania tego
    towaru przez klienta. Oczywiscie ustawa to wszystko dokładnie określa, ale
    tylko i wyłącznie z punktu widzenia powstawania obowiązków podatkowych.

    Pozdrawiam
    JW