  • Data: 2010-12-16 22:15:38
    Temat: Re: moment powstania przychodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Dec 2010, Jagna W. wrote:

    > Nie wyobrażam sobie, że dzwonię do klienta "Czy dostał pan towar? Ale na
    > pewno? Jeśli tak, to ja wystawiam fakturę"

    Ależ skąd założenie że *dojście* towaru do klienta stanowi podstawę
    do czegokolwiek, w szczególności przy VAT???
    Kojarzysz może słowa "wydanie towaru"?
    Przecież od tego momentu sprzedawca już go nie ma - fizycznie nie
    może nim rozporządzać.

    A tak na boku (i offtopicznie do VAT) art.544 KC też :)
    W skromnych 99%++ aukcji allegro można by *skutecznie* wymusić
    sądowo żądanie wysłania *najpierw* towaru - jak w treści aukcji nie
    ma WYRAŹNEGO zastrzeżenia, to klient ma prawo czekać aż towar
    dojdzie.

    Ale prawdą jest że (wracając do VAT) powinien najpierw przewoźnikowi
    (kurierowi, poczcie) wydać towar a dopiero do niego dołączyć fakturę :)

    IMVHO, powinien mieć ze sobą wydrukowaną "prawie fakturę",
    wydać towar, dopisać słowo "VAT" na tej "prawie fakturze"
    i dołączyć do towaru :P

    pzdr, Gotfryd
    "nie odpowiadam za bzdury popisane w ustawach!"