  • Data: 2010-12-17 16:09:05
    Temat: Re: moment powstania przychodu
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Kojarzysz może słowa "wydanie towaru"?

    W jaki sposób US dowiaduje się, w którym momencie została wystawiona
    faktura, a w którym momencie wydany towar z magazynu albo wyświadczona
    usługa jeśli między tymi dwiema czynnościami czas jest pomijalny.

    > A tak na boku (i offtopicznie do VAT) art.544 KC też :)
    > W skromnych 99%++ aukcji allegro można by *skutecznie* wymusić
    > sądowo żądanie wysłania *najpierw* towaru - jak w treści aukcji nie
    > ma WYRAŹNEGO zastrzeżenia, to klient ma prawo czekać aż towar
    > dojdzie.

    Ale jest zastrzeżenie, że płatność następuje przed wysyłką towaru.
    Bądź wysyłka jest za pobraniem, ale na jedno wychodzi - najpierw kasa,
    potem towar.

    > Ale prawdą jest że (wracając do VAT) powinien najpierw przewoźnikowi
    > (kurierowi, poczcie) wydać towar a dopiero do niego dołączyć fakturę :)

    Osszywiśsie :)
    Mogłabym to skomentować, ale ponieważ Maddy znów mnie postawi do kąta, że
    jesteśmy na grupie prawniczej, więc tylko się uśmiechnę :)

    Pozdrawiam
    JW