  • Data: 2010-12-17 08:03:23
    Temat: Re: moment powstania przychodu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-12-2010 18:58, Jagna W. pisze:

    > Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Nie potrafię się do tego odnieść, bo nie znam niuansów rachunkowości do
    > tego stopnia (a gdy wydajesz towar 5 grudnia, a fakturę wystawiasz z
    > datą 7 grudnia to też jest poświadczenie nieprawdy? a przecież to jak
    > najbardziej prawnie dopuszczalna możliwość

    Ale data sprzedaży na tej fakturze powinna być 5 grudnia. Fakturę można
    wystawić do siódmego dnia po sprzedaży, bo pozwala na to ustawa. Data
    sprzedaży musi jednak odpowiadać rzeczywistości.

    A prawa nie stosuje się per analogie.

    > Wszystko się rozbija jak zwykle o podatki, a tak "życiowo" to nie ma dla
    > nikogo znaczenia, czy sprzedaż się dokonała w momencie wystawienia
    > faktury, czy wydania towaru z magazynu, czy w końcu w momencie
    > otrzymania tego towaru przez klienta. Oczywiscie ustawa to wszystko
    > dokładnie określa, ale tylko i wyłącznie z punktu widzenia powstawania
    > obowiązków podatkowych.

    To jest grupa pl.soc.PRAWO.podatki, jeżeli jeszcze nie zauważyłaś.
    Zarzut, że sie za bardzo skupiamy na przepisach a za mało na tzw.
    prawdziwym życiu jest lekko idiotyczny.

    Ignorować prawo każdy może na własny rachunek. Przekonywanie innych (a
    czytają to też ludzie, którzy nie mają zdania i chcą się dowiedzieć jak
    postępować, żeby sobie biedy nie napytać) że można sobie bimbać, bo
    wszyscy tak robią, jest wysoce naganne i nieodpowiedzialne.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813