    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jaki program polecacie ?
    Date: Tue, 21 Jan 2003 19:54:34 +0100

    On Tue, 21 Jan 2003, Kaizen wrote:

    >+ emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki) zakodował:
    [...]
    >+ >by przeniesc dane z poprzedniego - i tutaj im prostszy format danych tym lepiej
    (tym
    >+ >latwiejsza i tansza jest taka konwersja).
    >+
    >+ Wole mieć dobry program z własnym formatem bazy danych, niż badziewny
    >+ na oraclu.

    Nie podważam. Tylko zazwyczaj 100% konwersji już nikomu nie chce się
    do "własnego formatu" robić :|
    [...]
    >+ Nie raz i nie dwa miałem do czynienia z przenoszeniem danych
    >+ - po miesiącach uzgadniania i poprawiania zaimportowanych danych
    >+ opinia userów w końcu zawsze była taka sama - "Zrobilibyśmy ręcznie to
    >+ szybciej, taniej i mniejszym nakładem pracy"

    Oczywiście dajesz głowę że to nie ma *żadnego* związku z twoim
    punktem widzenia na używane formaty danych.
    Przypominam że do tego mówimy o KPiR, a zupełnie przypadkiem
    wątek zaczął się od "tanich" programów: czytaj, z minimalnym
    zestawem funkcji.
    Przyznam że np. z mojego p. widzenia minimum to za mało :), jeszcze
    drukowanie deklaracji i zeznań by się przydało :)
    Ale do *tego* to dziesiątek tabel z danymi nie trzeba !
    [...]
    >+ To tak, jabyś namawiał do kupowania 125P bo
    >+ naprawić może nawet kowal, a Lexus to badziew, bo nie można się dobrać
    >+ do silnika.

    Acha, tu Lexusa widziałem :)
    Znasz ten dowcip, jak "uziemić" biedaka ?
    Podarować rzeczony samochód (nie FP 125 :)) z zastrzeżeniem że nie
    sprzeda przez kilka lat ;>
    [...]
    >+ Wypluwanie danych do txt to podstawowy wymóg co do programu. Brak
    >+ generatora raportów IMO też dyskwalifikuje program (chyba, że
    >+ zewnętrzne narzędzie jest wliczone w cenę ;)).

    A to tu się zgadzamy :)
    Import też ? "100% bazy" ? (wtedy ze mną nie masz się o co kłócić :))
    [...]
    >+ Znajomy iformatyk mówi, że AMD jest do bani i się wiesza i w ogóle
    >+ kicha.

    No to podpadłem u niego ;)

    pzdr, Gotfryd