  • Data: 2003-01-24 08:59:52
    Temat: Re: jaki program polecacie ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    > Dlatego uważam, że produkty z Defiaka stanowią jakiś procent,
    > ale na pewno nie 99% !
    > ^^^^^^^^^
    To ja sie odezwe jako osoba z drugiej strony płota.
    Widziałam wiele programów FK i innych wspomagajacych zarządzanie firmą.
    99% z dosowych napisano w Clipperze. DO tego np. CDN robi swój pakiet
    dosowy w czymś co sie nazywa clarion, ale wg. informacji które uzyskałam
    to jest toto bardzo do clippera podobne, a może od niego pochodne (nie
    wnikam w szczegóły bo mnie przerastają).

    Nie wiem w czym sa windowsowe z którymi sie spotykam. Średnio mnie to
    interesuje.
    Z programami napisanymi w clipperze jest tak że jeżeli zna sie
    możliwości i ograniczenia clipper to bardzo ułatwia nauke programu.
    Z windowsowymi juz tak nie jest więc srednio mnie interesuje co siedzi w
    środku.

    I to sobie powinien każdy informatyk wstawić w sygnaturke ku pomięci:

    *"Księgowego nie intersuje co siedzi w środku i jaki demon*
    *popycha kółka, ważne żeby kółka kręciły sie w dobra stronę".*

    Jak zapytacie grupę księogwych co by polecali to pewnie ten powie że
    symfonie, ten że cdna insert, tgsofta varico, sfinks itp. itd. i każdy
    powie dlaczego ( z reguły prawdziwa odpowiedz jest jedna "ten program
    znam i umiem sie nim posługiwać" smutne) ale raczej żaden nie powie "bo
    jest napisany w c++" albo "bo da się grzebac w bazach łatwo dostępnym
    programem do baz danych" - akurat to ostatnie przemawia *przeciwko*
    takiem programowi bo jak tu zabezpieczyc trwale dane przed modyfikacją???

    9 na 10 moich znajomych z branży nie wie co to baza danych! rekordy?
    indeksy? zapytania? czarna magia! Ma działac i już.

    Faktem jest że wlasnie dlatego trudno o idealny program FK...
    Po prostu przeciętny księgowy z przeciętnym informatykiem ma małe szanse
    żeby sie dogadać.

    Maddy dogadująca sie jakos z mężem informatykiem :-))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl