  • Data: 2003-01-22 12:21:17
    Temat: Re: jaki program polecacie ?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr K. <p...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3e2e963f$1@inet39...

    > No właśnie, są. Niestety można mnożyć przykłady braku tych definicji.

    > Nikt, za wyjątkiem Tristana, który chyba miał zły dzień, nie wspominał
    > o tworzeniu "własnego systemu bazy danych", ani też własnego formatu.
    >
    > "1. standardowy format bazy danych"
    >
    > Chyba nie muszę pisać co oznacza słowo "standardowy".
    > W pewnych kręgach btrieve uznaje się za standard, ale niestety
    wymierający.
    > Po pewnych produktach widać migrację z btrieve do sql.

    To ja już nie wiem czy jesteś z nami czy przeciw nam ;-). W pierwotnym
    poście stoi:

    5. stosowanie "czystego" oprogramowania, tj. bez zaśmiecania
    Windows/Linux/...
    ( bez DBE i jej podobnych )

    Jeśli weźmiecie te punkty pod uwagę, to z całą pewnością nie będzie
    lamentu na pl.comp.bazy-danych związanych btrievem, czy innym
    radosnym wynalazkiem ( ... ).

    Dla mnie to brzmi jak potępienie systemów zarządzania bazą danych (może nie
    znam się ale DBE to dla mnie taki właśnie system) a w połączeniu z pierwszym
    postulatem "standardowy forma bazy danych" wyszło mi, że uważasz, że
    najlepiej tworzyć coś w jakimś dbase'u. A w ogóle jaki jest "standard" bazy
    danych dla windows? W linuxie jest kilka systemów które można uznać za jakiś
    tam standard, ale w windzie? W ogóle dlaczego producenci oprogramowania dla
    małych firm ignorują isntnienie linuxa, który w tej chwili jest już w pełni
    dojrzałym systemem operacyjnym z wystarczającą dla przeciętnej firmy ofertą
    oprogramowania biurowego. Technicznie ma chyba wszystko co jest niezbędne
    dla tworzenia oprogramowania i to doskonalsze niż w windzie i zintegrowane z
    systemem. Jednocześnie ma te same wodotryski, które ma winda: okienka,
    kolorki itp.

    > Jak chcesz, to możemy pogadać na prive, bo już nie chcę denerwować ludzi
    :)
    > a i mogą pomyśleć, że dyskutujemy bez związku z tematem grupy.

    Eee tam, nie ma potrzeby ciągnąć tego wątku

    > Po tej dyskusji może ludzie zaczną wymagać od producentów swojego
    > oprogramowania szegółowej dokumentacji opisującej strukturę bazy danych.
    > Może któraś pani Główna Księgowa doczytała tego posta do końca ;)

    Nie tylko mogą, ale powinni wymagać!