  • Data: 2003-01-21 15:16:52
    Temat: Re: jaki program polecacie ?
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki) szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Kaizen <x...@c...sz> wrote in
    <2...@4...com>:

    >LOL.
    >Typowe podejście informatyka do tego ze skrzywionym podejściem do
    >btriva.

    To jest wlasnie typowe pojecie (w negatywnym znaczeniu tego slowa)...

    Moze ja przetlumacze z informatycznego na bardziej: pl.soc.prawo.podatki:

    Sytuacja 1:
    Nagle po roku dochodzisz do wniosku, ze poprzedni program jednak juz nie spelnia
    swoich wymagan, ze trzeba go zmienic. Mozna kupic inny system, do ktorego wypadalo
    by przeniesc dane z poprzedniego - i tutaj im prostszy format danych tym lepiej (tym
    latwiejsza i tansza jest taka konwersja).

    Sytuacja 2:
    A moze program jest OK, ale brakuje Ci w nim kilku funkcji, ktorych autor nie chce
    (nie moze, nie ma czasu, itp) zrobic. Jesli format danych jest w miare prosty,
    zawsze mozna zaadoptowac rozwiazanie innego producenta, ponownie przy minimalnym
    nakladzie srodkow i czasu.

    Sytuacja 3:
    Twoj ksiegowy potrafi pracowac tylko w Excelu... I wyciagnij mu tu teraz biedaku
    dane, z jakiegos zamknietego systemu...

    Sytuacja 4:
    Prowadzisz wylacznie ksiegowosc komputerowa? Super... Zobaczymy, co powie kontrola z
    US, jesli nie bedziesz mial dokumentacji struktur baz danych zawartych w systemie,
    nie bedzie wydrukowanej instrukcji itp...

    Patrz: Sytuacja 3;

    Patrz: Sytuacja 1, 2, 3...

    Z tej prostej przyczyny, ze to on bedzie musial w przyszlosci walczyc, z tym co sie
    w systemie naknoci, a nie Ty...

    No, tego to chyba nikomu nie trzeba tlumaczyc, praca sieciowa jest juz chyba
    pojeciem ogolnie znanym...

    5. stosowanie "czystego" oprogramowania, tj. bez zaśmiecania

    Sytuacja 5:

    BOK: Dzien dobry, witamy w biurze obslugi klienta firmy XXX. W czym moge pomoc?
    Klient: A bo jak mi program startuje, to wywala BDE error.
    BOK: Rozumiem. Czy cos bylo ostatnio przeinstalowywane na komputerze?
    Klient: E, gdzie tam, ja sie na tym nie znam, ja go potrafie wlaczyc, uruchomic Wasz
    program, wprowadzic co potrzeba, zamknac program, system i wylaczyc komputer.
    BOK: OK. W takim razie, bedzie konieczne przeinstalowanie BDE, prosze po koleii...

    Sytuacja 6:
> [...]
    Klient: A bo jak mi program startuje, to wywala BDE error.

    >Funkcjonalnośc, stabilnośc, wydajnośc i elastycznośc jest

    - Funkcjonalnosc - to miedzy innymi latwosc komunikacji z innymi systemami...
    - Stabilnosc - im mniej smieci w pamieci w stylu BDE tym stabilniejszy program...
    - Wydajnosc - czyms innym jest wydajnosc, w przypadku programu dla paroosobowej
    firmy, a czyms innym w wielkich systemach, warto o tym pamietac... Poza tym prawda
    jest taka, ze wydajnosc to obecnie... szybki komputer :)
    - Elastycznosc - czyzby znowu cos o latwym dostepie do baz danych, mozliwosci
    latwego tworzenia eksportow i przystosowaywaniu do roznych nie koniecznie autorskich
    rozwiazan, koniecznych ze wzgledu na ciagle zmieniajace sie w naszym kraju przepisy?

    Mysle, ze zapmniales o jednym za to bardzo waznym czynniku jakim jest ergonomia
    pracy... O tym, ze wiekszosc operacji wykonuje sie 10 razy szybciej i latwiej
    klawiatura niz myszka, ze rozne udziwnienia w stylu zamykania miesiecy itp, tylko
    utrudniaja czlowiekowi prace, nie bedac w zaden sposob wymagane, ze kazde dodatkowe
    kolorowe okienko to co najmniej o dwa klikniecia wiecej (jedno, zeby w niego wejsc,
    drugie, zeby z niego wyjsc).

    >Twoja rada to tak, jakbyś mówil "nie kupujcie samochodu, gdzie nie
    >mozna rozebrac silnika". Co zwyklego usera obchodzi co jest pod maska.
    >Jak jest dobre, to nie trzeba tam zaglądac.

    Nie, jego rada jest taka, zeby nie kupowac malucha o wygladzie jaguara... Tutaj nie
    licza sie piekne i kolorowe okienka, tylko to, zeby mozna bylo wykonac wszystkie
    operacje, latwo i szybko, bez zbednego klikania, denerwowania sie i informacji w
    stylu "Dokument ten nie moze zostac poprawiony, poniewaz miesiac zostal juz
    zamkniety."

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)