  • Data: 2008-11-11 15:22:03
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Nov 2008, mvoicem wrote:

    > Zaraz zaraz ... przepis nakazuje wystawić fakturę w ciągu 7 dni dla
    > przedsiębiorcy. Więc sprzedawca chcąc nie chcąc - przepis naruszył - zgoda
    > sprzedawcy nie ma tutaj nic do rzeczy.

    Dopóki nie wiedział, to działal w dobrej wierze, zgoda.
    Popatrz na to w ten sposób - przy sprzedaży (niech będzie że do 7 dni)
    sprzedawca:
    - brak żądania faktury uznaje za "przyjęty zwyczajem" zakup na
    cele konsumenckie
    *lub*
    - narusza przepis
    Skoro nie narusza, to znaczy że sprzedaje na cele konsumenckie.
    Kupujący najwyżej może mieć pretensje "jakby mi pan powiedział to
    bym zażądał f-ry" ;)

    > Fakt, wystawienie faktury przez sprzedawcę dokumentuje ten fakt,

    JAKI fakt?
    Była sprzedaż konsumencka? - była.
    Przysługiwało zaliczenie w koszt? - nie. Odliczenie VAT? - nie.
    A teraz ma zostać "przekwalifikowana" na cele DG.
    BTW: poprawiłby ktoś ten przepis z PDoOF i pozwolił na zaliczenie
    w koszty rownież wydatków zużytych w celu DG ... (a nie tylko
    poniesionych w celu).

    > ale IMHO
    > nie może on podlegać tutaj ukaraniu przez U(K?)S - mimo że przepis został
    > naruszony - IMHO nie ma tutaj ani wykroczenia ani przestępstwa (bo to,
    > jeżeli dobrze wiem, można popełnić wyłącznie świadomie lub przez
    > zaniedbanie.

    Ciągle piszesz o przypadku kiedy sprzedawca *nieświadomie* *nie*
    wystawił faktury "na DG" czy już o przypadku kiedy *później*
    *świadomie* *pomaga* w naruszeniu przepisów?
    "Pan ten towar brał na cele osobiste, dziś nie mogę już
    wystawić f-ry na DG" ;)

    > Ani świadomego działania, ani zaniedbania tutaj nie widzę).

    Przy *nie*wystawieniu f-ry oczywiście trudno się nie zgodzić :D

    pzdr, Gotfryd