  • Data: 2008-11-12 22:59:55
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Nov 2008, mvoicem wrote:

    > A czy ja gdzieś tak napisałem?
    >
    > Ja tylko (i aż) napisałem że osoba prowadząca działalność gospodarczą,
    > zostaje osobą prowadzącą gospodarczą, choćby kupowała kwiaty dla żony.
    >
    > Skoro ona jest osobą prowadzącą DG, to sprzedawca sprzedaje osobie
    > prowadzącej DG, więc nie łapie się na zwolnienie z obowiązku wystawienia
    > faktury w ciągu 7 dni.

    Przyznaję, że tak na to nie patrzyłem, ale literalnie wygląda
    dość przekonująco, przynajmniej na 1. rzut oka.
    PYTANIE.
    Czy w takim przypadku zakup na cele osobiste, dokonywany przez
    osobę prowadzącą DG, zalicza się do limitu kasy fiskalnej?

    > Gwoli ścisłości - firma (w znaczeniu słownikowym a nie kodeksowym, żeby się
    > Gotfryd nie czepiał) w tym przypadku jest osobą fizyczną.

    Przecież *tego* Gotfryd (przynajmniej "ten" ;)) się NIE będzie czepiał,
    czepia się wyłącznie używania określenia "firma" dla rozumienia
    "przedsiębiorstwo" :) (czyli "zespół składników materialnych
    i niematerialnych....")
    Po prawdzie dla ścisłości firma (jako nazwa) "określa" osobę (a nie
    nią "jest"), ale to IMVHO drobiazg (w porównaniu do różnicy między
    osobą a jej majątkiem).

    pzdr, Gotfryd