  • Data: 2008-11-12 22:53:36
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Nov 2008, Anax WRC wrote:

    > sprzedawca wystawil fakture osobie prywatnej

    wKF: DG o której mowa jest jak najbardziej osobą prywatną (bo co
    prawda mogłoby chodzić o osobę państwową albo komunalną, ale
    my nie o tym :))
    Niestety jest problem nazewniczy - nie ma dobrej nazwy na
    OFnpDGlRR :> (osobę fizyczną nie prowadzącą DG lub rolnika
    ryczałtowego, takim określeniem posługuje się ustawa o VAT).

    > zawarl nip i niepelna nazwe firmy- czyli samo i mie i nazwisko.

    Żeby było śmieszniej - z p. widzenia VAT podatnikiem jest sama
    osoba, co wynika z faktu "jednopodatkowości" w różnych kontekstach,
    np. jak ktoś jest podatnikiem VAT z powodu "DG w rozumieniu DG"
    a dodatkowo z okazji najmu (niemieszkalnego) to stanowi *jednego*
    podatnika.

    To też znajdziesz w archiwach - w zasadzie nie ma (wobe powyższego)
    nigdzie jawnego *przymusu* podawania pełnej firmy (wraz z opjonalnym
    "dodatkiem do imienia i nazwiska").
    Automat działa w drugą stronę - podanie pełnej firmy jest deklaracją
    "zamiaru" albo "celu" (jak chce ustawa o podatku dochodowym), z góry
    wybijającym potencjalny zarzut że zakup był "w innym celu".

    > nie popelnill zadnego wykroczenia. Przeciez to ze ja chce na podstawie tych
    > danych zaliczyc w koszty fakture to moje ryzyko

    Można by tak przyjąć, to prawda.
    Ale jak rozumiem dedukowaliśmy sobie że zechcesz od sprzedawcy
    "wycyganić" fakturę z pełnymi danymi DG.

    > stad wyniklo moje pytanie czy imie i nazwisko wystarczy. bo wydaje mi sie ze
    > jesli tak to mamy martwy punkt. Ja mam fakture spelniajaca kryteria a
    > sprzedawca nie popelnil bledu bo wystawil fakture dla osoby prywatnej (choc
    > dane tej faktury pokrywaja sie z danymi firmy). wiec w zasadzie nie ma sie
    > do czeog doczepic.
    > co ciekawsze data wystawienia faktury jest z dniem w ktorym poszedlem po
    > fakture. nigdzie nie ma info ze zakup nastapil powiedzmy 3 tyg wczesniej.
    > oczywiscie takie info jest w sklepie w papierach- paragon.

    No i to jest właśnie hak ktorego szukasz.
    Po pierwsze - na fakturze powinny być zarówno data sprzedaży (lub
    okres świadczenia usługi) *i* data wystawienia f-ry.
    Wychodzi że masz nieprawidłowo wystawioną fakturę, czyli albo
    wystawiasz notę albo idziesz po korektę :D
    Po drugie - przekroczenie terminu sugeruje wprowadzenie sprzedawcy
    w błąd.

    pzdr, Gotfryd