  • Data: 2008-11-13 11:13:06
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Nov 2008, mvoicem wrote:

    > Ale do jasnej ... możesz mi powiedzieć w końcu - jakie to wykroczenie
    > popełni sprzedawca poprawiając fakturę (za pomocą noty), przywracając jej
    > treść *zgodną z rzeczywistością* ?

    Przyznaje, że wystawił f-rę za późno ;)
    Acz z rana przyznaję że trochę to jest naciągnięte.
    Jakieś uzasadnienie do wykładni by się przydało.

    > Jego przyznanie lub nie nie zmienia faktu że tak właśnie było. ON SAM
    > naruszył przepis (nie ze swojej winy ani zaniedbania jednak).

    > Hmm, a czy korygować można *tylko* błędne faktury?

    A co można skorygować w *prawidłowej* fakturze?
    Takie cóś co sugerujesz to się duplikat nazywa?

    > Czy jeżeli ktoś wystawi fakturę na nie mój adres (ale na adres który
    > podałem), ja potem wyślę notę, to też wg. ciebie sprzedawca popełnia
    > wykroczenie uznając notę?

    Trudny przypadek.
    Zależy czy pod podanym adresem jest inny mvoicem :]
    (jak nie ma, to znaczy że był błąd w f-re :))

    > Rozumiem że nieprawidłowo wystawiona faktura to jest dla ciebie ta
    > skorygowana notą tak, że w nazwie oprócz imienia i nazwiska jest
    > jeszcze "dodatek fantazyjny" ... Czy tak?
    >
    > Jeżeli tak, to nie rozumiem, w jaki sposób faktura która jest zgodna z
    > rzeczywistością, może być nieprawidłowo wystawiona.

    Kiedy f-ra "bez dodatku" jest prawidłowa :O

    > Może ci chodzi o tą nieprawidłowość - że jest wystawiona za późno - ale
    > przecież żaden przepis (chyba?) nie zabrania zaliczenia w KUP takiej
    > faktury.

    Nie tyle samo wystawienie za późno, co poszlaka, że zakup nie spełnia
    definicji KUP - nie był dokonany "w celu gospodarczym, czyli służącym
    przychodowi w DG", a został tak zakwalifikowany później.

    > Jest, tylko jeszcze musi być w tym wina (świadome działanie lub zaniedbanie)
    > sprzedawcy, żeby mógł zostać ukarany.

    Pamiętasz który to przepis?

    pzdr, Gtofryd