  • Data: 2008-11-13 00:33:09
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Nov 2008, mvoicem wrote:

    > Err, a mógłbyś to "nie może przekwalifikować" ująć w coś bardziej ścisłego?
    > Tj - co mu niby uniemożliwia przekwalifikowanie?

    Fakt, że przekwalifikowanie uczyniłoby go popełniającym wykroczenie.
    Fizycznego uniemożliwienia nie ma - podobnie jak przy przejechaniu
    ciągłej linii przez samochód, da się ale nie wolno.
    Ma do wyboru:
    - uzna że może tak skorygować fakturę, tym samym przyznając że ON SAM
    naruszył przepis
    - uzna że faktura była wystawiona prawidłowo (wedle jego wiedzy)
    a tym samym nie ma podstaw do korekty.

    > Trochę nie rozumiem - piszesz "zgadza się" kilka razy, a potem deux ex
    > machina wysnuwasz z tych samych przesłanek (z którymi się zgadzasz)
    > zupełnie odmienny wniosek.

    IMVHO możliwość dokonania wyboru (j.w.) komplikuje trochę rozważania :)
    Ale nie jest możliwa kombinacja w której:
    - uznaje że korekty można dokonać
    i *jednocześnie*
    - faktura będzie wystawiona prawidłowo

    > No i gdzie jest to świadome pomaganie w naruszeniu przepisów?

    Nieprawidłowo wystawiona f-ra o formalnie prawidłowej treści pozwala
    na zaliczenie wydatku w koszty uzyskania, może być?

    > No i rzeczywiście mamy pat. Tyle że IMHO sprzedawca nie ma powodów do tego
    > żeby tak robić - podpisanie noty nie skutkuje dla niego żadnymi groźnymi
    > konsekwencjami.

    Znaczy nie ma sankcji za niewystawienie f-ry "gospodarczej" do 7 dni?
    Podpisanie noty IMHO jest tożsame z wystawieniem faktury - nota jest
    fakturą.

    > Swoją drogą, offtopicznie - co ma zrobić kupujący który ma fakturę na grubą
    > kasę, na której się nie zgadzają dane - powiedzmy adres, a sprzedawca nie
    > odpowiada na notę (powiedzmy leży w szpitalu).
    >
    > Czy sam fakt wysłania noty upoważnia kupującego do zaksięgowania błędnej
    > faktury?

    W gofinie odpowiedni cytat z wyroku TK chyba leży przy zapisie
    dotyczącym faktury korygującej, zajrzyj :)
    "w zakresie w ktorym prawo odliczenia uzależnia się od podpisania
    przepis się uchyla" (na 100% nie tak, ale z tym znaczeniem).

    pzdr, Gotfryd