  • Data: 2008-11-12 16:00:29
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dopóki nie wiedział, to działal w dobrej wierze, zgoda.
    > Popatrz na to w ten sposób - przy sprzedaży (niech będzie że do 7 dni)
    > sprzedawca:
    > - brak żądania faktury uznaje za "przyjęty zwyczajem" zakup na
    > cele konsumenckie
    > *lub*
    > - narusza przepis

    Zgoda, jeżeli uznamy że *lub* to OR a nie XOR. To że przyjęty zwyczajem i
    tak dalej nie zmienia faktu że sprzedano osobie prowadzącej działalność
    gospodarczą.

    W ustawie tak właśnie jest napisane - zwolnienie z wystawienia faktury
    dotyczy osób nieprowadzących działalności gospodarczej - nie zaś na cele
    konsumenckie.

    > Skoro nie narusza, to znaczy że sprzedaje na cele konsumenckie.

    Skoro nie narusza - to znaczy że kupujący nie prowadzi działalności
    gospodarczej. Skoro jednak prowadzi - to narusza :).

    > Kupujący najwyżej może mieć pretensje "jakby mi pan powiedział to
    > bym zażądał f-ry" ;)

    > JAKI fakt?

    Fakt naruszenia przepisu. Do czasu wystawienia faktury tylko sprzedający i
    kupujący wiedzą o tym że nie został dopełniony obowiązek wystawienia
    faktury w ciągu 7 dni. W momencie wystawienia faktury - jest czarno na
    białym (oczywiście zakładam że faktura nie jest antydatowana).
    [...]
    > Ciągle piszesz o przypadku kiedy sprzedawca *nieświadomie* *nie*
    > wystawił faktury "na DG"

    Ciągle piszę o przypadku kiedy sprzedawca *nieświadomie nie wystawił faktury
    na DG*.

    > czy już o przypadku kiedy *później* *świadomie* *pomaga* w naruszeniu
    > przepisów?

    EE, jakich przepisów? Przy założeniu że nie antydatujemy wystawianej
    faktury - gdzie tutaj jest *dodatkowe* naruszenie przepisów (oprócz tego
    pierwotnego - niewystawienia faktury w ciągu 7 dni).

    > "Pan ten towar brał na cele osobiste, dziś nie mogę już
    > wystawić f-ry na DG" ;)

    "Ale ja nie chcę żeby mi pan wystawił fakturę, bo już jedną mi pan wystawił.
    Tylko dane się nie zgadzają. Proszę oto nota korygująca".

    p. m.