    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: domena w koszty
    Date: Fri, 23 Jan 2009 06:59:22 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 00:51:54 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ano, przyznaję się do uproszczenia. ST oraz WNiP się amortyzuje, ale
    > *prawo* do zaliczenia amortyzacji
    > w koszty jest *inne*.
    > Dla ST jest wyraźny wyjątek: "stanowiące własność podatnika" Dla WNiP
    > takiego wyjątku *nie ma*.
    > A to oznacza, że kryterium jest "ogólne", takie jak dla każdego
    > innego kosztu.
    > Zaś zasada z art.21 zawiera wymóg "poniesienia kosztu w celu",
    > co jest niesprawiedliwe :> i niewykluczone że sporo osób z tego sobie
    > sprawy nie zdaje (również w US :))
    > Ale jeśli zakup "zwykłego kosztu" nie odbywa się *w celu*, tylko
> [...]

    A czy nic nie zmieniło się w związku z modyfikacją art 22d.2 gdzie
    dopisano "ujawnienie WNiP"?
    Nie zgadzam się też, że dotychczas problemem był brak możliwości wliczenia
    w koszt amortyzacji WNiP nabytego przed rozpoczęciem DG a więc nie "w
    celu". Problemem tym był brak możliwości wpisania czegoś takiego do
    edwidencji. Obecnie podstawa do wpisu już istnieje. Przecież kosztu w
    wypadku ŚT i WNiP nie powoduje nabycie a właśnie amortyzacja czyli używanie.