  • Data: 2009-01-22 23:33:59
    Temat: Re: domena w koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Jan 2009, Kotlet mielony wrote:

    > 2 domeny -oplata roczna = 100 + vat.

    No to dodam, że limit wg ustawy (mam nadzieję że aktualnej :>)
    to 3500 zł.
    I że w przypadki WNiP nie ma komplikacji takich jak z wyposażeniem
    o wartości >1500zł, więc... (więc wchodzi słowo "pewnie" :D)

    > Aha, mam Kylixa, kupilem ze 3 lata temu,

    Ale prawo do zaliczania amortyzacji w koszty na podstawie "używania"
    jest zapisane tylko dla środków trwałych.
    Pytaniem jest więc o co chodzi: kupiłeś *już na DG*, ale trzy
    lata temu i leżało nieużywane?

    > wykonuje tez oprogramowanie dedykowane, moge dodac te srodowisko do
    > srodkow trwalych

    Powoli.
    I wyraźnie.

    Środki Trwałe
    oraz
    Wartości Niematerialne i Prawne.

    Jedno i drugie się amortyzuje.
    Ale ZASADY kwalifikowania się *różnią* - sprawdź w ustawie:

    > jezeli nie mam pewnosci ze ktos bedzie chcial u mnie zamowic soft pod linuxa
    > (te srodowisko to a'la delphi pod linuxa). Czy ktos to tak szczegolo
    > sprawdza?

    Szczerze - nie sądzę :), ale wpisanie WNiP nabytego przed terminem
    DG będzie się wyróżniało w ewidenji.
    Jak kontroler spojrzy na daty to może zacząć zadawać pytania ;)

    > przy okazji mam pytanie, jezeli zajdzie potrzeba sprzedania czegos (jestem
    > vatowcem) konsumentowi (w sensie nie firmie), ustawa mowi
    > ze wystawiam fakture TYLKO NA ZADANIE, wiec bez zadania co wystawiam, paragon
    > imienny a'la rachunek o wygladzie faktury ?

    Wolno.
    Spytaj rownież gugla o hasło "sprzedaż bezrachunkowa".
    Możesz również go spytać jak reaguję na hasło "sprzedaż
    nieudokumentowana" ;)
    (hint: w przepisie jest "nieudokumentowana FAKTURAMI", co czyni
    różnicę mniej więcej taką jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym).

    > i gdie to wpisuje czy do ewidencji sprzedazy vat ?

    No a jak inaczej? :O

    > i drugie pytanie, czy zamiast prowadzic ewidencje sprzedazy itp (pomijam
    > ewidencje vatowska bo to i taktrzeba), mozna bezposrednio kazda sprzedaz
    > (paragon/fakture)
    > wpisywac do ksiegi ?

    Znaczy prosisz żeby podać Ci link do rozporządzenia o KPiR? ;)
    A to tu leży:

    pzdr, Gotfryd