  • Data: 2009-01-23 10:56:06
    Temat: Re: domena w koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Jan 2009, Kotlet mielony wrote:

    > generalnie kylixa kupilem po to by zrobic program ktory bede sprzedawac po
    > zalozeniu DG :)
    > wersji proff dla celow osobistych sie nie kupuje :)

    1. Nie jestem przekonany do tego ostatniego, w szczególności w świetle
    możliwości świadczenia usług osobiście :)
    2. Jest sprawa z którą pozostaje odesłać do archiwum: przepisy w przypadku
    osoby fizycznej nie przewidują jakiegoś stanu "w organizacji".
    Albo jest przedsiębiorcą albo nie jest.
    A "prowadzenie DG" nie jest określone w większości definicji
    (poza wyjątkami w ustawie o VAT i Ordynacji) jako "dokonywanie sprzedaży",
    lecz właśnie przez "zorganizowanie" i *zamiar* zarobku (dla VAT jest
    komplikacja, bo osobno jest definicja przedmiotowa i osobno podmiotowa,
    zaś dopiero ich *złożenie* powoduje podleganie pod VAT, dzięki czemu
    wykonujący usługi *pracownik* może nie być podatnikiem, a jednocześnie
    odpowiedź "dlaczego i kiedy ktoś prowadzi DG dla VAT" nie bardziej
    złożona).

    Wychodzi, że dla definicji np. z przepisów o prowadzeniu DG :) oraz
    np. dla podatku dochodowego budowanie huty celem przyszłego wytopu
    stali *jest* prowadzeniem DG.
    Dlaczego mniejsza inwestycja, na przykład w program, miałaby nim
    nie być?

    A wtedy mamy rykoszet: skoro podatnik kupił program z *zamiarem*
    przyszłego zarobkowania poprzez świadczenie usług w formie DG,
    to w tym momencie już prowadził DG.
    Jeszcze nie zarejestrowaną DG. Jak to niektórzy mawiają "nielegalnie" :D

    A co najmniej tak wychodzi, wbrew tzw. "chłopskiemu rozumowi".

    > A w jakiej czesci (i po jakiej cenie) moge wpisac laptopa rocznego do srodkow
    > trwalych a amortyzacje do kosztow?

    Już Ci napisali - najlepiej w cenie zakupu.
    Przepis jest jasny i prostu :)
    BTW: poczytaj sobie zarówno przepisy jak i archiwa grupy, naprawdę
    polecam.

    > Procz gadu, poczty itp jest wykorzystywany glownie w DG

    Przecież to gg i poczta też jest do DG, czyż nie? ;)

    > i co sie dzieje jezlei cos w rzucimy w koszty i okaze sie ze w danym miesiacu
    > przychod bedzie zerowy lub na tyle maly ze nie bedzie czego obnizac ?
    > Przepadaja czy przechodza na kolejny miesiac?

    Rozliczasz się na KPiR?
    Bo wychodzi że NAPRAWDĘ powinieneś poczytać (archiwa i przepisy).
    Przecież to podstawa - podatek dochodowy rozlicza się *rocznie*, zaś
    zaliczki rozlicza się *narastająco* (licząc *za każdym razem* od
    początku roku).

    > I czy moge wrzucic w koszty lub do srodkow trwalych a tam amortyzacje w
    > koszty zakupione miesiac przed rozpoczaeciem DG (na fakture z moim nipem)
    > przeznaczone dla DG zestaw do podpisu elektronicznegi Certum ?

    Nie wypowiem się, ale IMHO nie podlega pod komplikację związaną
    z "inwestycją w DG" o której napisałem wyżej.
    Jest to bowiem wydatek "uboczny", podobnie jak opłata za zarejestrowanie
    DG, zakup druków i podobne - nie stanowi "właściwej DG" (a więc
    nie przesądza o jej prowadzeniu).

    Ale jest to WNiP, i tu bym przeszkodę widział (wbrew stanowisku jureq,
    acz trzeba przyznać że zmiany o WNiP też mam do poczytania :D)

    pzdr, Gotfryd