  • Data: 2009-01-23 08:52:59
    Temat: Re: domena w koszty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 09:26:35 +0100, MariuszM napisał(a):

    > Czyli jak mam kompa składaka kupionego jeszcze przed rozpoczęciem DG to mogę
    > go wrzucić do ST tylko za 0 zł?

    Nie za 0. Za cenę zakupu (jeśli masz np fakturę) lub zgodnie z własną
    wycennnną wg cen z grudnia poprzedniego roku (jeśli faktury nie masz)

    > Chcę go wrzucić, bo potem mam zamiar go rozbudowywać i części już
    > normalnie wrzucać w koszty. Czy tak można?

    Rozumiem, że już przed rozbudową nadaje się do użytku. Wtedy rozbudowujesz
    na normalnych zasadach ulepszeń ŚT. W skrócie mówiąc granicą jest 3500 -
    powyżej zwiększamy wartość ŚT, poniżej w koszty.

    > Jak się potem pozbyć takiego
    > ulepszonego ST? Można go zezłomować, skoro po kilku latach nie nadaje
    > się już nawet do sprzedaży?

    Można, ale pamiętaj o przepisach dotyczących ochronyśrodowiska. Łatwiej
    sprzedać za 1 zł.

    > Czy to w ogóle może być ST skoro nic nie kosztował? Jak to wycenić?

    To napisałem wyżej.

    > Kupiłem też laptopa z Vistą, cena mniejsza niż 3500, mogę całość,
    > komputer z systemem operacyjnym zaliczyć jednorazowo w KUP?

    Możesz tak zrobić i wpisać do ewidencji wyposażenia (jeśli > 1500 zł).
    Lub możesz wpisać do EŚT i zamortyzować jednorazowo.