  • Data: 2007-01-08 22:11:26
    Temat: Re: czy to koniec metody kasowej przy KPIR
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08-01-2007 o 22:31:25 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Dla mnie jest oczywiste, nie nie jest oczywiste czy rzeczywiscie masz
    > na myśli podatnikow innych niż z przepisu .4 czy jednak tych z .4 :O

    O wszytskich na KPiR :)

> [...]
    > tożsamym, celem określenia czy odeslanie dotyczy wszystkie obiekty
    > w klasyfikacji, czy tylko spełniające warunek.
    > Mi wychodzi że tylko spełniające warunek - treść w zdaniu jest
    > "zapisem szczegółowym" wobec odesłania z innego artykułu, które
    > odnosi się do CAŁEGO punktu; podkreślam ten element, bo zdarzają
    > się odesłania "art.x ust.y pkt.z zdanie drugie", ale wtedy odesłanie
    > dotyczące wszystkich podatników na KPiR musiaoby mieć postać
    > "...o których mowa w ust. 6 do trzeciego przecinka..."!
    > Skoro odsyła do CAŁEGO .6, to znaczy że do WSZYSTKICH warunków!

    Jak brzmi ust. 6b ?

    "6b. Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku
    podatników,
    o których mowa w ust. 6, uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku)
    lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania (ujęcia)
    kosztu."

    O których podatnikach mowa w ust. 6?

    "6. Zasady określone w ust. 5-5c, z zastrzeżeniem ust. 6b, mają
    zastosowanie
    również do podatników prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów,
    pod warunkiem że stale w każdym roku podatkowym księgi te będą
    prowadzone w sposób umożliwiający wyodrębnienie kosztów uzyskania
    przychodów odnoszących się tylko do tego roku podatkowego."

    O których podatników więc chodzi? IMHO chodzi o "podatników prowadzących
    podatkowe
    księgi przychodów i rozchodów", bo warunek dotyczy stosowania zasad a nie
    podatników.

    Natomiast IMHO memoriał kryje się w tym, że jeżeli wyodrębniasz koszty
    względem roku podatkowego
    to możesz stosować zasady z ust. 5-5c.

    Wyroki mogą być inne, ale uznam to za kolejny idiotyzm tego kraju - prawo
    ma być wyznacznikiem
    postepowania dla zwykłych ludzi i ma być zrozumiałe dla tych zwykłych
    ludzi.
    Inaczej banda popaprańców może sobie robić co zechce w "majestacie" tegoż
    "prawa".

    pozdr