  • Data: 2007-01-08 22:37:13
    Temat: Re: czy to koniec metody kasowej przy KPIR
    Od: "Renegat" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701082055590.3472@athlon64...

    > "...w taki sposób że można przypisać koszty do przychodów..."!
    > IMO oczywiscie :)
    > Są tam takie słowa czy nie?

    Nie do końca. Art. 22 ust. 6 pdof stanowi: "Zasady określone w ust. 5-5c, z
    zastrzeżeniem ust. 6b, mają zastosowanie również do podatników prowadzących
    podatkowe księgi przychodów i rozchodów, pod warunkiem że stale w każdym
    roku podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób umożliwiający
    wyodrębnienie kosztów uzyskania przychodów odnoszących się tylko do tego
    roku podatkowego". Z kolei początek art. 22 ust. 6b pdof brzmi: "Za dzień
    poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku podatników, o których
    mowa w ust. 6 (...)".
    Dla mnie art. 22 ust. 6 pdof zezwala podatnikom prowadzącym KPiR stosować
    zasady potrącalności kosztów w czasie przewidziane dla prowadzących księgi
    rachunkowe, pod pewnym warunkiem i z tym wszakże zastrzeżeniem, że inaczej
    został dla nich określony dzień poniesienia kosztu (jaki to dzień -
    określono to w art. 22 ust. 6b pdof). Zaś odesłanie w art. 22 ust. 6b pdof
    nie brzmi "podatnicy stosujący zasady wynikjące z ust. 6" czy " podatnicy
    prowadzący KPiR według zasad przewidzianych w ust. 6" , lecz jedynie że "w
    przypadku podatników, o których mowa w ust. 6", a w tym konkretnie przepisie
    jest przecie jedynie mowa o podatnikach, którzy prowadzą KPiR. Poza tym art.
    22 ust. 6 pdof również nie ma postaci: " podatnicy prowadzący KPiR mogą
    stosować zasady wynikające z ..." lub "podatnicy prowadzący KPiR stosują
    zasady wynikające z ...".