  • Data: 2007-01-09 11:53:56
    Temat: Re: czy to koniec metody kasowej przy KPIR
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-01-2007 o 12:10:20 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Ależ nie!!
    > W takim układzie proponuję obcięcie listy warunków do stwierdzenia że
    > "mowa o podatnikach" (tak w ogóle), co mamy się szczypać dodatkowym
    > warunkiem zapisanym później w przepisie ;)
    > IMO mowa o podatnikach którzy wypełniają warunki CAŁEGO zapisu - czyli
    > "prowadzą KPiR pod warunkiem".

    Jest takie coś jak rozbiór zdania. No i mi wychodzi tak:

    "[Zasady określone w ust. 5-5c, z zastrzeżeniem ust. 6b, mają zastosowanie
    również do |1] [podatników prowadzących podatkowe księgi przychodów i
    rozchodów, |2]
    [pod warunkiem że stale w każdym roku podatkowym księgi te będą
    prowadzone w sposób umożliwiający wyodrębnienie kosztów uzyskania
    przychodów odnoszących się tylko do tego roku podatkowego. |3]

    1: Zasady mają zastosowanie do kogo -> 2 pod jakim warunkiem -> 3
    2: podatników prowadzacych KPiR
    3: prowadzenia w każdym roku KPiR o których mowa w 2 tak i siak

    Jak coś wycinać to cały człon a nie pół członu, dlatego nie można ze
    zdania 2
    zostawić samych podatników.
    IMHO 1 i 3 są całością a 2 jest okresleniem kogo tyczy się 1 i 3. W
    związku z tym
    nie można wg mnie przypisać zdania 3 jako czegoś określającego 2 tylko
    jako coś
    precyzującego zdanie 1.
    Nie jestem pewien na 100% czy to się trzyma kupy, ale nie przekonuje mnie
    Twoje
    wyjasnienie Gotfrydzie ;)
    Na marginesie dodam że mi to rybka bo jestem memoriałowiec,
    ale że temat jest ciekawy to czemu nie podyskutować :)

    pozdr