  • Data: 2007-01-09 11:00:39
    Temat: Re: czy to koniec metody kasowej przy KPIR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Jan 2007, t wrote:

    > O których podatnikach mowa w ust. 6?
    >
    > "6. Zasady określone w ust. 5-5c, z zastrzeżeniem ust. 6b, mają zastosowanie
    > również do podatników prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów,
    > pod warunkiem że stale w każdym roku podatkowym księgi te będą
    > prowadzone w sposób umożliwiający wyodrębnienie kosztów uzyskania
    > przychodów odnoszących się tylko do tego roku podatkowego."
    >
    > O których podatników więc chodzi? IMHO chodzi o "podatników prowadzących
    > podatkowe
    > księgi przychodów i rozchodów", bo warunek dotyczy stosowania zasad a nie
> [...]

    Popatrz na całość: chodzi o podatników prowadzących "książki z zasadami",
    a nie podatników prowadzących "książki".
    Oczywiście chodzi o podatników.
    Ale nie podatników na PK - skąd to wiesz? - bo napisali "prowadzących
    książki". Ale czy wszystkich prowadzących książki? - nie, bo napisali
    "pod warunkiem"...

    > Natomiast IMHO memoriał kryje się w tym, że jeżeli wyodrębniasz koszty
    > względem roku podatkowego
    > to możesz stosować zasady z ust. 5-5c.

    Z zastrzeżeniem ust. 6b, co w praktyce wyklucza (na szczęście) ust.5c :)

    Idźmy dalej.
    A *w przeciwnym przypadku* stosuje się...?
    Moim zdaniem oczywiście ust.4

    > Wyroki mogą być inne, ale uznam to za kolejny idiotyzm tego kraju - prawo ma
    > być wyznacznikiem
    > postepowania dla zwykłych ludzi i ma być zrozumiałe dla tych zwykłych ludzi.

    Jeśli o to chodzi to zgoda - mogli napisać znacznie "czytelniej".
    Był któryś z cesarzy austrowęgierskich który miał dobrą metodą na
    przesiewanie przepisów przedkładanych do podpisania...
    Ale nie zmienia to mojego zdania, że trzeba przeczytać CAŁY zapis,
    a nie do miejsca "prowadzących książki"!!
    Przecież w takim układzie wystarczyłoby .6 czytać: "Zasady okreœlone
    w ust. 5-5c, z zastrzeżeniem ust. 6b, majš zastosowanie również do
    podatników" (WSZYSTKICH)!
    Co za różnica w logice, czy utniesz zapis tu czy tam?

    pzdr, Gotfryd