  • Data: 2007-01-09 11:10:20
    Temat: Re: czy to koniec metody kasowej przy KPIR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Jan 2007, Renegat wrote:

    > Nie do końca. Art. 22 ust. 6 pdof stanowi: "Zasady określone w ust. 5-5c, z
    > zastrzeżeniem ust. 6b, mają zastosowanie również do podatników prowadzących
    > podatkowe księgi przychodów i rozchodów, pod warunkiem że stale w każdym
    > roku podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób umożliwiający
    > wyodrębnienie kosztów uzyskania przychodów odnoszących się tylko do tego
    > roku podatkowego".

    OK.
    Mamy więc listę podatników, są tacy podatnicy:
    - do których stosuje się (!) zasady
    - i dalej opis zasad, zawierający wymogi prowadzenia KPiR POD WARUNKIEM.

    Innych podatników zapis 22.6 nie dotyczy - nie o nich mowa!

    No i tak to rozumiem. A o których podatnikach mowa napisałem wyżej :)

    > Dla mnie art. 22 ust. 6 pdof zezwala podatnikom prowadzącym KPiR stosować
    > zasady potrącalności kosztów w czasie przewidziane dla prowadzących księgi
    > rachunkowe,

    No tu chyba jeszcze ze 2 razy przeczytam sobie :[

    > określono to w art. 22 ust. 6b pdof). Zaś odesłanie w art. 22 ust. 6b pdof
    > nie brzmi "podatnicy stosujący zasady wynikjące z ust. 6" czy " podatnicy
    > prowadzący KPiR według zasad przewidzianych w ust. 6" , lecz jedynie że "w
    > przypadku podatników, o których mowa w ust. 6", a w tym konkretnie przepisie
    > jest przecie jedynie mowa o podatnikach, którzy prowadzą KPiR.

    Ależ nie!!
    W takim układzie proponuję obcięcie listy warunków do stwierdzenia że
    "mowa o podatnikach" (tak w ogóle), co mamy się szczypać dodatkowym
    warunkiem zapisanym później w przepisie ;)
    IMO mowa o podatnikach którzy wypełniają warunki CAŁEGO zapisu - czyli
    "prowadzą KPiR pod warunkiem".

    > Poza tym art.
    > 22 ust. 6 pdof również nie ma postaci: " podatnicy prowadzący KPiR mogą
    > stosować zasady wynikające z ..." lub "podatnicy prowadzący KPiR stosują
    > zasady wynikające z ...".

    Co do tego że mogli warunki po polsku opisać zgadzam się bez zastrzeżeń.

    pzdr, Gotfryd