    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: abonament rtv w firmie handlujacej rtv
    Date: Fri, 29 Oct 2004 11:45:25 +0200
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410201736150.1332@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410212241550.1648@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

    > Nie rozumiem. Co ma określenie zakresu obowiązywania *definicji*
    > do *zasady* ?

    Inaczej. MSZ ten zapis zabrania stosowania ustawowych definicji, jeśli
    się nie da wykazać, że dotyczy.

    > Owszem, zapisy dotyczące zasad też są :)
    > Przykład:
    [...]
    > I już mamy jasność.
    > Pojęcie "towaru" NIE dotyczy "towaru" w rozumieniu ustawy o podatku
    > dochodowym - bo *w tej ustawie* ST to też "towar".
    > Mało - powiedz fizykowi że energia elektryczna jest "towarem"... ;)

    Nie energia. Postać energii :)

    > A nie nie: mam na myśli kiedy zapisano czego NIE dotyczy. Przekręcasz
    > mi cytat :]

    Nieumyślnie. Miałem na myśli ustawy, w których na wstępie stoi "ustawa
    dotyczy...".
    Kiedyś na psd się spierałem, że zapis w ustawie o pomocy społecznej
    (OIDP) nakazujący obsługiwać poza kolejnością np. kobiety w ciąży nie
    obowiązuje na poczcie czy w sklepie. Było dwóch prawników i dwie opinie
    (chyba należy powiedzieć "tylko dwie") :)

    > [...]
    >
    > A nie. Można ruchomości i nieruchomości :)
    > Zajrzyj do K.C., nie zawadzi (tylko troszeczkę ponad 1000 artykułów ;))

    Myślisz że nie zajrzałem, choćby po to, żeby art. 670 obejrzeć? ;)

    > [...]
    >
    > Najwyraźniej nie.
    >
    > Właśnie tak jest: przy najmie (ale TYLKO przy najmie nieruchomości)
    > wynajmującemu przysługuje prawo przymusowego zastawu: może uniemożliwić
    > "wyniesienie rzeczy najemcy". Art. 670 j.w. :)
    > Nie może ich sprzedać itp. - ale może je "zaaresztować".
    > Celem wskazania komornikowi w razie pozytywnego dla siebie wyroku
    > sądowego jako "majątku podlegającego egzekucji" oczywiście :)

    To to ja rozumiem (znaczy nie wiedziałem, że "ustawowy" oznacza, że nie
    potrzebuję żadnych wyroków, natomiast praktyka jest mi znana z lektur -
    pod postacią "zajęcia krowy, co poszła w szkodę"). Moje wątpliwości
    budzi tekst "korzystanie z udostępnionego terenu jest najmem terenu".
    Zwłaszcza że w tym przypadku dodatkowo chodzi nie tyle o teren
    udostępniony, co ogólnodostępny.

    --
    pozdrawiam
    Jarek