    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: abonament rtv w firmie handlujacej rtv
    Date: Thu, 21 Oct 2004 15:45:53 +0200
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410201736150.1332@athlon>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410201736150.1332@athlon>,

    > On Wed, 20 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > Poproszę o podstawę prawną.
    >
    > To nie jest żart - wg mojej wiedzy hierarhia prawa w pl przewiduje
    > w zakresie prawa krajowego *wyłącznie* nadrzędność Konstytucji nad
    > ustawami oraz ustaw nad rozporządzeniami.

    Są jeszcze ratyfikowane umowy międzynarodowe, ale to byłoby czepianie
    się szczegółów.
    Podstawy prawnej wskazać nie potrafię. Natomiast mam pytanie: co
    zrobisz, jeśli ten sam termin będzie zdefiniowany różnie np. w kc i kpa?
    Którą definicję zastosujesz w prawie skarbowym?

    > Jaki przepis pozwala NIE stosować definicji, która w JAKIEJŚ
    > ustawie jest zapisana bez zastrzeżenia "Ilekroć w ustawie jest mowa"
    > (to cytat :]) również do INNYCH przepisów - poza Konstytucją ??

    Hm. "Urzędy i instytucje działaja na podstawie i w granicach prawa"?
    (cytat prawdopodobnie niedokładny)

    > Sprzeciw. Brak podstaw prawnych: za jaką usługę ty KOMUŚ płacisz ?
    > Za to że pilnuje ? A co to CIEBIE obchodzi że ktoś CZEGOŚ KOMUŚ
    > pilnuje... płatność musi mieć "podstawę" :)
    >
    > Ja nie pytam o opłatę *za pilnowanie*, a za *sam paring* (parking
    > niestrzeżony w pierwszym przybliżeniu).

    To uściślijmy jeszcze - na terenie prywatnym czy na drodze publicznej.
    W pierwszym: dzierżawa?
    W drugim: opłata lokalna?

    > No, zakładam optymistycznie że się nie znudziłeś ;)

    Żartujesz? Ja to lubię :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek