  • Data: 2010-06-22 02:07:40
    Temat: Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

    > Mówimy o 'małym' ZUSie - tam różnica wynosi ~500zł.

    > Racja - dlatego trzeba na fakturę brać tyle co brutto z etatu czyli 5000zł.
    > Czysty zysk dla obu stron: pracodawca oszczędza na bonusach i gratisach,
    > a pracownik ma 900zł/mc zysku. Po odliczeniu 300zł urlopu i 300zł innych
    > gratisów, w dalszym ciągu zostaje 300zł w kieszeni.

    to ciągle za mała różnica.
    Przy pierwszej wpadce z US lub sporze z kontrahentem na prawnikow trzeba
    bedzie wylozyc z wlasnej kieszeni. W przypadku choroby trzena bedzie
    znalezc zastepstwo aby dotrzymac terminow, a jak sie nie uda to miec na
    kary. Po za tym firmy firmą mniej chętnie placa w terminie.
    z 4500 brutto to jest igranie z ogniem i wczesniej czy pozniej skonczy
    sie katastrofa przy pierwszej niezaplaconej w terminie fakturze.

    minimum to trzykrotnosc tej stawki.