  • Data: 2010-06-22 07:26:42
    Temat: Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef pisze:

    > E tam - jak będziesz odpowiednio dobry i
    > jak już Ci zaproponują, to sam zdecydujesz.
    > Lepiej mieć nawet ułamki etatu w kilku firmach niż
    > współpracę na fakturę.

    No to o tym wiem... :-) Etat daje jeszcze coś w rodzaju ochrony
    pracownika... chociaż w praktyce to dość iluzoryczna ochrona.
    Nie można jednak zapominać, że pracodawca jest tu jakby pośrednikiem i
    część - jakąś tam - pieniędzy bierze dla siebie, zatem przy etacie
    zarobek będzie niższy, bo okrojony o wszystkie obowiązkowe daniny.

    Na fakturę odpada pracodawcy koszt związany ze zobowiązaniami
    pracowniczymi, zatem jeśli da się wynegocjować więcej na fakturę, to
    fajnie, ale żeby było to 3x stawka na etacie, to wątpię.

    Wywalić etatowca, to nie takie proste,
    > a zlecenie mozna dać innemu. Pożyjesz zobaczysz.

    Żyję i widzę :-). Działam już od kilku lat w zespole, ale nigdy nie
    zdecydowałem się wiązać z pracownikami umową o pracę. Zresztą formalną
    DG zakładam dopiero teraz.

    Wszystko sprowadza się do partnerskiej współpracy. :-) Jak zachowasz
    koleżeńskie stosunki ze swoimi zleceniodawcami, a i z wykonawcami, to
    wszystko będzie ok. Jak te stosunki się popsują z jakiegoś powodu, to
    jasne, że można z biznesu wylecieć z dnia na dzień :-D.

    > Jako pracodawca wolę mieć wykonawców
    > na zlecenie, ale jak sam mam być wykonawcą u kogoś
    > i stawki są niskie i proponują zamiennie, to wolę etat.

    To znaczy, że się zgadzamy :-)))

    pozdr.
    robercik-us