  • Data: 2010-06-22 06:39:39
    Temat: Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef pisze:

    > Jeśli chodzi o czysty wybór - etat zamiast DG, to minimum to co pisze
    > witek - 3x stawka.

    Tylko, że będzie to raczej nierealne, bo zleceniodawca/pracodawca też
    raczej umie liczyć. Skoro na etatowca musi wydać kwotę x przy
    uwzględnieniu wszelkich kosztów z tym związanych - podatki, zusy,
    urlopy, bonusy, koszty obsługi pracownika - to raczej nie bardzo pójdzie
    na to, żeby wydać większą kwotę tytułem opłacenia faktury za konkretną
    usługę. Myślący przedsiębiorca zrobi raczej tak, że zgodzi się na
    fakturę na kwotę co najwyżej równą x, albo ciut niższą - mowa o x netto.
    Będzie mu się to opłacało, bo vat sobie odliczy, a gdyby miał dać w
    efekcie więcej za fakturę niż za wszystko, co wiąże się z utrzymaniem
    etatu, to ekonomia mu powie, żeby w to nie wchodził.

    Zatem kwota trzykrotnie wyższa dla DG niż netto z etatu za tę samą
    robotę nie przejdzie i jest mało realna.
    Jedynym sposobem jest złapanie kilku co najmniej takich samych zleceń i
    podzlecenie ich zaufanym, dobrze dobranym zleceniobiorcom - wtedy się
    opłaci. :-)

    A z zarządzaniem zespołem... To już w odniesieniu do wyższego postu - to
    kwestia doboru ludzi. Akurat zarządzam zespołem, który sobie sam
    dobieram i... jak trafisz na osobę o 'innym spojrzeniu na świat' :-), to
    rzeczywiście nie da rady z taką współpracować, ale nic nie stoi na
    przeszkodzie, żeby sobie taką wymienić na bardziej odpowiednią. Jak ich
    się odpowiednio zmotywuje, to nie ma problemu i wszystko działa jak w
    zegarku :-))). Nie jest to aż takie trudne - wiem z praktyki.

    pozdr.
    robercik-us