    From: "Grzegorz" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Uzyczenie czy wynajem?
    Date: Sat, 21 Oct 2006 07:07:04 +0000 (UTC)

    > +++
    > 2. Jeżeli właœciciel nieruchomoœci używa jej na własne potrzeby lub
    > potrzeby członków rodziny albo [...dłuuuga lista...] nie ustala się
    > wartoœci czynszowej tej nieruchomoœci lub jej częœci, a wydatki
    > zwišzane z nieruchomoœciš nie stanowiš kosztu uzyskania przychodów.
    > ---
    >
    > Czytając to co napisali, nie napisali czyich kosztów - więc wnoszę
    > że niczyich. Albo raczej każdego... wróć, negowanie relacji do
    > zbioru w tym zdaniu jest skomplikowane :P - inaczej: "przy użyczeniu
> [...]

    OK, Gotfrydzie,
    ale w tym przepisie (art. 16 ust. 2 updof) właśnie o ten katalog, który
    pominąłeś, nazywając go długo listą, chodzi.
    Nie ustala się wartości czynszowej oddanej do używania nieruchomości lub jej
    części, a wydatki związane z tą nieruchomością nie stanowią KUP, tylko i
    WYŁĄCZNIE przeznaczenia jej na jeden z celów wymienionych w tym przepisie.
    I powiem dalej:
    Art. 14 ust. 2 pkt 8 updof wyłącza przedmioto z przychodów wartości świadczeń
    w naturze otrzymanych od osób należących do I i II grupy podatkowej wg
    przepsiów o podatku od spadków i darowizn.
    Więc dla mnie to nie jest przychód, prawda?
    Więc nie włączam do do KPiR, prawda?
    Ale wydatki ponoszę.
    I jeszcze jedno. Kosztem jest wszysko, co służy osiągnięciu przychodów. Aby
    osiągnąć przychów z działalności gospodarczej, muszę mieć siedzibę (vide:
    ustawa o swobodzie...). Gdy ją juz mam, podlegam obowiązkowi podatkowemu z
    ustawy o podatku od nieruchomości. Płacę ten podatek, na mocy umowy, a także
    samej ustawu o podatku od nieruchomości, w której nowelą wchodzącą w życie w
    2003 r., powiedziano, że podatnikiem jest POSIADACZ (zależny i niezależny).
    Na mocy umowy użyczenia, staję się posiadaczem zależnym.
    Cały wywód służy temu, że podatek od nieruchomości mam prawo wrzucić w KUP.