  • Data: 2006-10-23 06:39:43
    Temat: Re: Uzyczenie czy wynajem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Oct 2006, gonia wrote:

    > Tym razem ja nie do końca jasno się wyraziłam - chodziło mi o koszty związane
    > z użyczonym lokalem ponoszone w związku z prowadzoną działalnością.

    :)

    [...]
    > ale urząd zgodził sie z definicją
    > wynikającą z KC i nie podważył, że to są koszty, któe nie mogłyby stanowić
    > kosztów uzyskania,

    ...bo się "nie odniósł". Podatnik nie pytał, to co urząd miał sobie tym
    problemem zawracać głowę. Ironizowałem że "odłożyli na półkę na 5 lat" :)

    > szczegołnie, że pytająy stwierdził chyba, że ponosi on
    > bieżące koszty

    Tak.

    > uwzględniając je

    Nie. Albo inaczej: "gdzie widać takie stwierdzenie"?
    Sprawdź treść którą sama cytowałaś :)

    > a US nie do końca jest władny do rozstrzygania od strony KC.

    To prawda, ale IMO wyjątkowo US prawidłowo zwrócił uwagę na aspekt
    istotny podatkowo: pamiętam zastrzeżenie Grzegorza, ale przy założeniu
    iż stanowisko US co do tego kto ma płacić podatek jest prawidłowe,
    wniosek też jest IMO prawidłowy.
    Bo to jest tak, jakby podatnik pytał: "zawarłem umowę pożyczki, w ramach
    tej umowy pożyczam pieniądze a zobowiązany ma oddać należną kwotę
    w formie wymurowania schodów, moim zdaniem pożyczka nie podlega VAT
    więc VAT się nie należy, czy mam rację" ;)

    > Moim zdaniem,
    > przy tych rozważaniach jedynie posiłkował się definicją z KC co do kup

    Nie, co do określenia *jakie wydatki* stanowią "wydatki korzystającego",
    a nijak czy owe wydatki mogą być KUP!

    > - stąd
    > uznał, że za KC wydatki są normalnymi, obowiązkowo ponoszonymi wyatkami,
    > które mogą być uznane za kup

    Ależ nie, mogą być uznane za wydatki korzystającego! Wcale z tego nie
    wynika czy KUP czy nKUP. Tyle, że US wyjaśnił iż nie są to wydatki
    właściciela, refundowane przez korzystającego, co pozbawiałoby umowy
    nieodpłatnego charakteru. A podatek się wyłamuje, bo jest "przypisany"
    do właściciela.

    > natomiast poatek od nieruchomości, jako
    > publicznoprawna danina nie, bo obciąża podatnika, którym nie może być biorący
    > do użyczenia,

    Ano. Tylko IMO jest jasne iż US zajął stanowisko co do tego "czyim jest
    wydatkiem" (ów podatek) a nijak nie opiniował "czy ten wydatek może
    być KUP".

    > bowiem wbrew temu, co pisze Grzegorz, nie jest on posiadaczem

    Mi się też wydaje że Grzegorz przedobrzył, ale jako że nie mam zamiaru
    w tej chwili czytać kolejnych przepisów to poczekam aż ktoś pokaże
    palcem ;)

    O, to to miałem na myśli :)

    pzdr, Gotfryd