  • Data: 2008-12-14 14:04:26
    Temat: Re: Spóźnienie z zapłaceniem składki zdrowotnej [OT]
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 14 grudzień 2008 12:49
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gi2rsa$cg1$1@news.onet.pl>):

    > Co prawda słownik ortograficzny mam jeszcze z XX wieku, ale w nim
    > liczebniki porządkowe tak się właśnie pisze. Zresztą jaką masz inną
    > alternatywę? 10 to dziesięć. Zatem dziesiąty musi być pisany jakoś
    > inaczej, i jest "10.".

    Tak, oficjalnie tak, ale :

    http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629746

    Kropka po liczebniku może zostać opuszczona, jeśli z kontekstu jednoznacznie
    wynika, że użyty został liczebnik porządkowy, np. Chodzę do 8 klasy.

    Po cyfrze oznaczającej datę nie daje się kropki, gdy nazwa miesiąca została
    zapisana słownie: 7 kwietnia, 17 maja (nie: 7. kwietnia, 17. maja) ? zob.
    także 87.5.

    Czyli MSZ w tym wypadku można napisać, że się ma coś zapłacić do 10 i już.

    > Widocznie wasi radni są na poziomie intelektualnym tych, którzy
    > mówią "włanczać".

    Dlatego, że stosują niepobłogosławione nazwy? Bez tego język by stał na
    poziomie Mieszka I :D Normy językowe są zawsze do tyłu... Ileż to razy
    pluto na pisownie NIE z imiesłowami w moich szkolnych czasach. A potem
    przyszła reforma i już było można tak jak większość narodu. A potem
    przyszła kolejna reforma i już nie wolno tak, jak dawniej :D

    Język żyje i się zmienia i normy gonią za językiem, a nie odwrotnie.

    > Niby większość społeczeństwa tak mówi, ale nie ma się
    > czym chwalić, ani kogo naśladować.

    Albowiem gdyż? Język jest dla ludzi, a nie ludzie dla języka.

    --
    Tristan

    Kupię konto bez limitów na YouTube.