  • Data: 2008-12-14 17:11:50
    Temat: Re: Spóźnienie z zapłaceniem składki zdrowotnej [OT]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:

    > Dlatego, że stosują niepobłogosławione nazwy? Bez tego język by stał na
    > poziomie Mieszka I :D Normy językowe są zawsze do tyłu... Ileż to razy
    > pluto na pisownie NIE z imiesłowami w moich szkolnych czasach. A potem
    > przyszła reforma i już było można tak jak większość narodu. A potem
    > przyszła kolejna reforma i już nie wolno tak, jak dawniej :D
    >
    > Język żyje i się zmienia i normy gonią za językiem, a nie odwrotnie.

    Tyle że w tym przypadku wynika to tylko z nieuctwa, a nie chęć
    światłego zmieniania języka i naprawdę nie ma w tym dla mnie nic wartego
    do naśladowania.

    > Albowiem gdyż? Język jest dla ludzi, a nie ludzie dla języka.

    Niech zatem język zmienia elita, a nie plebs ze swoimi błędami.
    Rozumiem, że jak najbardziej popierasz również takie zmiany językowe?:

    - poszłem
    - bynajmniej, w znaczeniu odwrotnym niż słownikowe
    - włanczać
    i tym podobne...

    To ja już wolę "zmiany z głową", na przykład liczak (zamiast obcego
    komputer, nie przyjęło się :)

    --
    Liwiusz