  • Data: 2008-12-14 22:04:13
    Temat: Re: Spóźnienie z zapłaceniem składki zdrowotnej [OT]
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan wrote:

    > Nie. Nie mylę się. Język to narzędzie dla mnie, a nie mój pan i
    > władca. To, że Ty masz inaczej, to już nie moja sprawa.

    Możesz tak uważać.

    > Jakoś nie uważam osób używających form ,,10-go'' za chamów. Już
    > bliżej do chamów tym, którzy snobując się Swoją Ogromną Wiedzą
    > wytykają im to nadętym tonem, ala ,,Pal licho terminy, ale czy
    > naprawdę normy pisowni liczebników porządkowych są aż tak
    > liberalne?''.

    Nie porównywałem nikogo do chamów.
    Zwróciłem - w moim odczuciu w miarę delikatnie - uwagę na nieprawidłową
    pisownię liczebników, a Ty poczułeś się poruszony tym
    wytkniętym nieuctwem i niechlujstwem i dorobiasz sobie ideologię do tego.
    Daj już spokój i nie pogrążaj się.

    Od razu przypomina mi się Charles Emerson Winchester.
    > Choć on nie użyłby pewnie tak wieśniackiego zwrotu,
    > jak ,,Pal licho'', ale reszta snobowania się pasuje...

    Chciałeś błysnąć erudycją tym wyszukanym porównaniem, ale
    trochę niezbyt udanie wyszło. Weż pod uwagę fakt, że niewielu bez
    wyszukiwarki
    będzie wiedziało o co chodzi, więc moje "pal licho" było mniej snobistyczne
    :-)

    Dla mnie EOT