  • Data: 2011-09-02 18:26:04
    Temat: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Sep 2011, tomek wrote:

    > Tutaj jest weselej, sprawa ma potencjał sięgający ETS:
    >
    > https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.soc
    .prawo.podatki/eLJcoIwvWOg

    > http://www.abc.com.pl/?cmd=problem_wiecej,498&serwis
    =3

    No właśnie: "podstawę opodatkowania stanowi całkowita kwota wydatków
    poniesionych przez podatnika na wykonanie tych usług".
    Na "wykonanie usługi" korzystania z istniejącej licencji
    składa się robocizna podatnika w postaci przełożenia papierka
    z licencją do innej szufladki (niekoniecznie) oraz wstukania
    danych licencyjnych.
    WYDATKI związane z tym faktem oscylują na poziomie grosza,
    o ile podatnik wlicza w koszty oświetlenie miejsca w którym
    dokonał tych czynności :)
    Czy to się zgadza?

    > No właśnie :)

    Zgadza się.
    Ale ustawodawca taki dualizm akceptuje, w (moim zdaniem prześmiesznym
    wobec uprzedniego precyzyjnego rozdzielania wszelkich zdarzeń
    na "dostawę" i "usługi") "świadczeniu usług handlu".
    Art.84.1 :)

    > Temat jak rzeka, albo raczej jak bagno :)

    Próba przebicia się przez przepisy przywodzi na myśl, w odniesieniu do
    twórców, skojarzenie z hasłem "mam talent" :>
    Ale przyznać trzeba iż wskazanie wydatków jako podstawy opodatkowania
    jest jakąś metodą.

    pzdr, Gotfryd