  • Data: 2011-09-02 20:50:54
    Temat: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > podatkowymi, nie powodują *nowych* wydatków, więc nie ma czego
    > rozliczać. A przynajmniej tak (przyznam, dość optymistycznie :))
    > wyszło mi z któregoś wyroku ETŚ.
    >
    > Masz zamortyzowany (lub jednorazowo wliczony w KUP) system operacyjny,
    > który BYŁ wykorzystyway do DG - więc koszt (a raczej VAT od tego
    > kosztu) został "rozliczony". Z dokładnością do innego minimalnego
    > okresu amortyzacji podatkowej i "emulacji amortyzacyjnej" w VAT
    > dla przypadku wysokocennych składników majątku (nie chce mi się
    > sprawdzać, czy WNiP podlega, bo być może nie :))

    O tym piszesz:

    Art. 91. 1. Po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało
    prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
    (...) jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku odliczonego (...)

    2. W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku
    dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji (...) W
    przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, przepis ust. 1
    stosuje się odpowiednio, z tym że korekty dokonuje się po zakończeniu
    roku, w którym zostały oddane do użytkowania.

    ?

    Wychodzi że owa "emulacja amortyzacji" dla niskocennych WNiP sięga co
    najwyżej dwóch lat od zakupu. A i to zależnie czy zwrot "podlegających
    amortyzacji" oznacza faktycznie podleganie amortyzacji, czy tylko
    możliwość podlegania.

    > Jakie KOLEJNE koszty mamy rozliczać?
    > IMO - wyłącznie "ponoszone".
    > Nie "poniesione na nabycie". TERAZ ponoszone (na usługę).

    Brzmi sensownie - czyli da się żyć.

    Miałem jeszcze zgryz z kasą fiskalną, ale jest wyłączenie przedmiotowe
    dla usług z art 8.2 uptu więc od tej strony jest spokój.

    Tomek