  • Data: 2011-09-02 19:29:51
    Temat: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    .prawo.podatki/eLJcoIwvWOg

    =3

    > No właśnie: "podstawę opodatkowania stanowi całkowita kwota wydatków
    > poniesionych przez podatnika na wykonanie tych usług".
    > Na "wykonanie usługi" korzystania z istniejącej licencji
    > składa się robocizna podatnika w postaci przełożenia papierka
    > z licencją do innej szufladki (niekoniecznie) oraz wstukania
    > danych licencyjnych.
    > WYDATKI związane z tym faktem oscylują na poziomie grosza,
    > o ile podatnik wlicza w koszty oświetlenie miejsca w którym
    > dokonał tych czynności :)
    > Czy to się zgadza?

    Zgadza się, też mi tak wyszło, z zastrzeżeniem że w wymienionych
    wyrokach ETC są też rozważania o amortyzacji:

    "Przede wszystkim wzięcie pod uwagę tych okresów podczas ustalania
    podstawy opodatkowania VAT jest ograniczone obowiązkiem wzięcia pod
    uwagę jedynie wydatków, które dotyczą samych towarów, takie jak odpisy
    amortyzacyjne lub wydatki poniesione przez podatnika, które dają mu
    prawo do odliczenia VAT. "

    - czyli w skrajnym przypadku może z tego wyjść niezły klops :)

    I jeszcze jedno - czy formalnie taka usługa powinna znaleźć się na FVAT
    wewnętrznej, w kwocie 0zł? To jak zaproszenie lisa do kurnika :)

    > Próba przebicia się przez przepisy przywodzi na myśl, w odniesieniu do
    > twórców, skojarzenie z hasłem "mam talent" :>
    > Ale przyznać trzeba iż wskazanie wydatków jako podstawy opodatkowania
    > jest jakąś metodą.

    Trzeba było jakoś domknąć system od tej strony, ale wyszło ciekawie..

    Tomek