  • Data: 2011-09-02 20:04:04
    Temat: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Sep 2011, tomek wrote:

    > Zgadza się, też mi tak wyszło, z zastrzeżeniem że w wymienionych wyrokach ETC
    > są też rozważania o amortyzacji:

    Zgoda.
    Trzeba najpierw doprowadzić do "podatkowego rozliczenia" składników
    majątku, tak aby nie były w amortyzacji, nie podlegały pod 5-letnie
    rozliczenie "wykorzystania" w VAT dla składników wysokocennych itede.

    > I jeszcze jedno - czy formalnie taka usługa powinna znaleźć się na FVAT
    > wewnętrznej, w kwocie 0zł?

    Spróbowałem się przebić przez ustawę i zastanawia mnie, czy nie
    powinna to być jedna faktura zbiorcza za cały okres rozliczeniowy,
    dopuszczona wg art.106.7 :P
    Na zdrowy rozum odpowiedź powinna brzmieć "nie", ale literalnej
    podstawy do niewystawienia faktycznie nie widać, mimo że kwota
    jest zerowa.

    > To jak zaproszenie lisa do kurnika :)

    Dokładnie tak zadziałał pomysł podatnika, który wygrał następnie
    sprawę "podatku od freeware" :D - wpisał linuksa do ESToWNiP.

    Z drugiej strony, jak to wiele lat temu ujęła rzeczniczka
    CHIPa[1], "trzeba mieć dobrego wujka[2] który wyłoży pieniądze,
    ale takiej lokaty trudno szukać na rynku" ;)
    [1] - szło o wysokość podatku od płyt CD dołączanych do "papieru"
    [2] - oczywiście była nim spółka-matka

    pzdr, Gotfryd