    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 2 Sep 2011 17:43:43 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT

    On Fri, 2 Sep 2011, tomek wrote:

    > 2. Za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

    [...]
    > 2) nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika (...)

    Co racja to racja.
    Ugryzę z drugiej strony.
    Jaka ma być wartość takiego świadczenia?
    (tak, pamiętam, próbowano naliczyć "podatek od freeware" :>)

    > Nie jestem pewny czy pudełkowy Windows w kontekście o którym piszemy to towar
    > czy usługa,

    Najwyraźniej występuje dualizm :), bo niemal na pewno samo "pudełko"
    jest traktowane przez istotną większość sprzedawców jako "towar".
    Samo "korzystanie z prawa" (instalacja, używanie) IMO ma wyłącznie
    cechy usługi.

    > niemniej jednak oba przypadki są obecnie "pokryte" powyższym
    > przepisem.

    Z dokładnością do wartości świadczenia :)
    Nie pamiętam jak to szło ani w którym miejscu było, ale AFAIR
    istnije wyrok ETŚ, że odliczenie "w celu" nie umniejszone
    poprzez korzystanie na inne cele nie powinno naruszać
    rozliczenia podatku (choć głowy nie dam, mogło jedynie być
    że samego prawa do odliczenia, a to co innego niż "doliczenie").

    pzdr, Gotfryd