    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon a faktura
    Date: Wed, 2 Sep 2009 16:59:30 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > oznaczonych tylko co do gatunku (czyli nie w oparciu np. o numery
    > seryjne) zarówno w zakresie KC jak i VAT jest skuteczna dopiero w
    > momencie wydania towaru (w przypadku oznaczonych co do tożsamości
    > IMVHO "skuteczność" w rozumieniu VAT również jest dopiero w momencie
    > wydania, mimo że wg KC umowa będzie już zawarta).
    >
    > Mówiąc inaczej: to przepis jest głupi, nie dopuszczając możliwości
    > całkiem rozsądnego zorganizowania "obiegu" (na ryzyko sprzedawcy,
    > bo jak rozumiem idzie o to co się stanie, jeśli kupujący ani nie
    > zapłaci, ani nie odbierze towaru - przysługiwałoby mu odliczenie

    no tak, ale przepis czytany literalnie. A jest przeciez jeszcze cos takiego
    jak cel ustanowienia takiego przepisu. A przeciez mozna jeszcze oddac
    przepis do analizy wyzej, gdzie ewentualnie zarzadzana jest jego zmiana.

    > Kiedy sąd jest zobowiązany *przestrzegać prawa*, a nie logiki
    > i sprawiedliwości, w tym problem :(

    ale pytanie - czy przestrzegac prawa znaczy czytac je literalnie, czy liczy
    sie jeszcze cos takiego jak intencja ustawodawcy?

    No i najwazniejsze - jak sam zauwazyłes - jest wiele przepisów ktore sa
    łamane (bo inaczej sie nie da) i jakos urzednicy nie scigaja za ich
    łamanie. I dobrze. Mało tego - powinni dodatkowo podejmowac kroki w celu
    zmiany tych przepisów.
    Dlatego tez, wracajac do pierwszej mojej tezy - masz racje, ze winny jest
    przepis. Ale idiota urzednik winny jest tak samo, jak ten przepis.

    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
    jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.