  • Data: 2009-09-02 21:43:08
    Temat: Re: Paragon a faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Sep 2009, Jacek_P wrote:

    > Czy sprzedawca ma podstawe prawna zadac (a nie jedynie prosic)
    > zlozenia takiego oswiadczenia,

    IMO tak, ma prawo je ustanowić w "regulaminie sprzedaży".
    Jeśli będzie żądał tego oświadczenia od każdego (zarówno kupujących
    na DG jak i konsumentów) to nie wprowadzi dyskryminacji, a nie
    ma mowy o konieczności "podstawy prawnej" - chodzi o umowę
    cywilnoprawną realizowaną na określonych warunkach, o ile
    "określenie" jest obiektywne i niedyskryminujące (a do tego
    jest "uzasadnione interesem") nie ma jak się przyczepić.

    > a nastepnie od tego zlozenia
    > uwarunkowywac ewentualne wystawienie faktury?

    Nie, to co pisałem wyżej zakładało wzięcie oświadczenia *przed*
    sprzedażą. Odmawia sprzedaży osobie nie stosującej się do/ nie
    akceptującej regulaminu sklepu :)

    BTW:
    Z drugiej strony, kupujący nie bardzo ma jak zapobiec "nieurzędowym"
    zapiskom na f-rze - oczywiście może żądać sprostowania każdego
    z nich przed sądem (powszechnym) :| (to w sprawie która się przewinęła,
    czyli dokonywania takiego zapisku klientom którzy "przychodzą
    z paragonem").
    Z podatkowego p. widzenia nie ma tego jak ugryźć: faktura jest
    prawidłowa.

    pzdr, Gotfryd