eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdzyskane tonery / kartridże › Re: Odzyskane tonery / kartridże
  • Data: 2007-02-22 21:34:03
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 22-02-2007 o 22:27:50 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>>> a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania,
    >>>> choćby na podstawie
    >>>> własnego opisu dostawy.
    >>>
    >>> Musi się stać?
    >>
    >> "
    >> § 11.
    >> (...)
    >> 4. Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
    >> (...)
    >> 3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, =>z
    >> wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów
    >> zakupu materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów
    >> robocizny <=
    >> (...)
    >> 5. Przepisy ust. 4 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia
    >> braku zapisów lub błędnych zapisów dotyczących kosztów uzyskania
    >> przychodu.
    >> "
    >>
    >> Jesli kupiłeś towar handlowy lub materiał podstawowy lub zapłaciłeś
    >> komuś,
    >> to niewpisanie tego do KPiR powoduje że z miejsca staje się ona
    >> nierzetelna,
    >> bez żadnego ale.
    >
    > Tyle że nie o to pytałem.
    >
    > Dziwne, ze cały czas nie rozumiesz o czym mowa, albo tylko udajesz.
    > Wypadałoby trochę poczytać o różnicy między kosztem, a obowiązkiem
    > wpisania/księgowania lub jego brakiem.
    > To są totalnie dwie różne rzeczy.
    > Przepisy o zaliczaniu w koszty są zupełnie czym innym niż przepisy o tym
    > jak prowadzić kpir.

    No to o tym napisałem niżej, ale wyciąłeś:

    > Oczywiście można gdybać czy to muszą być koszty, gdyż rozporzadzenie do
    > księgi mówi co masz tam wpisywac a nie co jest kosztem, ale w ustawie
    > jest zapis że KPiR prowadzi sie w celu ustalenia dochodu, więc jeśli
    > masz obowiązek coś wpisać do KPiR, to raczej nie dla samego wpisania.


    Natomiast tutaj pośrednio przyznajesz mi rację:

    > Zwłaszcza że nie wszyscy mają obowiązek prowadzenia kpir i przez to ich
    > to totalnie nie dotyczy, a prawa do zaliczania w koszty (lub brak tych
    > praw) w obu przypadkach jest identyczny.

    No bo patrz - ktoś nie ma obowiązku prowadzenia KPiR, dajmy na to
    naczelnik go zwolnił
    z tego. Czyli nie stosują się do niego przepisy rozporzadzenia - ale cały
    czas
    stosują się przepisy updof. Czyli taki podatnik ma sobie wyliczyć koszty
    nie korzystając
    z "rozporządzeniowej" definicji dowodu księgowego. Czyli z czego bierze
    definicję
    - moim zdaniem z Ordynacji Podatkowej.

    pozdr


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1