eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdzyskane tonery / kartridżeRe: Odzyskane tonery / kartridże
  • Data: 2007-02-22 21:27:50
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >>> a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania,
    >>> choćby na podstawie
    >>> własnego opisu dostawy.
    >>
    >> Musi się stać?
    >
    > "
    > § 11.
    > (...)
    > 4. Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
    > (...)
    > 3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, =>z
    > wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów zakupu
    > materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów robocizny <=
    > (...)
    > 5. Przepisy ust. 4 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia braku
    > zapisów lub błędnych zapisów dotyczących kosztów uzyskania przychodu.
    > "
    >
    > Jesli kupiłeś towar handlowy lub materiał podstawowy lub zapłaciłeś komuś,
    > to niewpisanie tego do KPiR powoduje że z miejsca staje się ona
    > nierzetelna,
    > bez żadnego ale.

    Tyle że nie o to pytałem.

    Dziwne, ze cały czas nie rozumiesz o czym mowa, albo tylko udajesz.
    Wypadałoby trochę poczytać o różnicy między kosztem, a obowiązkiem
    wpisania/księgowania lub jego brakiem.
    To są totalnie dwie różne rzeczy.
    Przepisy o zaliczaniu w koszty są zupełnie czym innym niż przepisy o tym jak
    prowadzić kpir.
    Zwłaszcza że nie wszyscy mają obowiązek prowadzenia kpir i przez to ich to
    totalnie nie dotyczy, a prawa do zaliczania w koszty (lub brak tych praw) w
    obu przypadkach jest identyczny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1