  • Data: 2010-03-30 14:11:35
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    s_13 wrote:

    > no jeszcze co... nie mam też papieru, że jakakolwiek umowa, dochód
    > miały miejsce, nikt nie ma...

    tym gorzej dka ciebie.

    > no chyba, że firma wysłała pit do US, a do mnie nie, ale wtedy tez
    > jest to kwestia tylko ewentualnej korekty pita, bo podatku nie
    > uszczupliłem, został odprowadzony, a nieujęty w zeznaniu

    bez znaczenia co firma wysłała a co nie, tylko jaki ty miałeś dochód.

    > ale po co ta nadgorliwość, przecież ja nie ryzykuję, to firma ma
    > obowiązek odprowadzania zaliczki,

    firma ma obowiązek odprowadzenia zaliczki, a ty obowiązek zapłacenia
    podatku pomniejszoną o odprowadzoną zaliczke.
    Nie ma zaliczki nie ma o co pomniejszać podatku, który masz zapłacić.

    ja choćbym chciał i miał
    > wątpliwości, że ona tego nie robi, to nie mam w tym wzgledzie ruchu,
    > sam nie mam tytułu do zapłaty, a firmy nie zmuszę, mogę donieść do US,
    > ale jak pisałem wyżej, po co mi to...

    w celu ochronej własnej d...
    No ale widać ci nie zależy.

    > nikt nie odwala, ja wystawiam, ale co z tego, rachunek w odróżnieniu
    > od umowy, jest w jednym egzemplarzu,

    hit sezonu.
    to sobie go wydrukuj drugi raz, skoro ty go wystawiasz.

    > wysyłany pocztą do zleceniodawcy,
    > czasem już po wypłacie kasy, ja nie mam dowodu, że firma go otrzymala,
    > choc mozna tak domniemywać, skoro wypłaciła wynagrodzenie

    a co cie obchodzi co firma otrzymała, a co nie.

    > ty jakoś masz spiskowe myślenie, no i co że skontroluje, dojdzie tylko
    > do tego, że ta firma, kasę potrąconą z mojego wynagrodzenia,
    > przeznaczoną dla US, zostawiała w swojej kieszeni. Dupnie firma, a nie
    > ja...

    i firma i ty. Jedno od drugiego jest niezależne.

    Ale z ciebie beton. Twoja kasa nie moja.
    Tylko potem nie płacz.