eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdsyłać - nie odsyłać?Re: Odsyłać - nie odsyłać?
  • Data: 2010-03-29 22:23:15
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > co mi > grozi za nieujęcie jakiegoś w zeznaniu rocznym,

    Pouczenie, mandat lub odsiadka.

    > co zrobić jeśli firma
    > zlecająca nie chce wysłać pita, bo "nie i co mi zrobisz" (pewnie
    > zaliczka na podatek poszła do kieszeni),

    Poprosić US o pomoc?

    > czy mam wpisać z posiadanych
    > umów ewentualne kwoty (czy to jest dokument poświadczający kwoty
    > dochodów i wpłaconych zaliczek na podatek?) , czy nie uwzględniać tych
    > nieprzysłanych pitów (tym bardziej jeśli nie mam egzemplarza umowy) i

    Umowę możesz zawrzeć ustnie. Nie musi być pisemna. Poza tym powinieneś mieć
    rachunki, które wystawiałeś po wykonaniu zlecenia.

    > w razie czego zwalać winę na zleceniodawcę (w końcu obowiązek
    > odprowadzenia zaliczki spoczywa na nim, więc ewentualnie to on
    > uszczupla skarb państwa) ?

    Zaliczki odprowadza on, ale w twoim imieniu. Jak nie zapłacisz podatku to Ty
    uszczuplisz budżet i za to bekniesz. Jak dla US nie będzie coś pasować, to
    poprosi o wyjaśnienie. Wyjaśnisz co i jak, że nie dostałeś PITa, że odmawia
    jego wystawienia, a wtedy już urzędnik zrobi, co do niego należy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1