eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdsyłać - nie odsyłać? › Re: Odsyłać - nie odsyłać?
  • Data: 2010-03-29 23:18:47
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Umow mo esz zawrze ustnie. Nie musi by pisemna. Poza tym powiniene mie
    > rachunki, kt re wystawia e po wykonaniu zlecenia.

    praktyka w mojej branży (jestem lektorem - głosem do reklam) jest
    taka:
    zlecenia są pilne, tekst mailem, nagranie za godzinę, dwie, generalnie
    zleceniodawcy to stali klienci, umowę z rachunkiem (zbiorczą) dostaję
    zazwyczaj na koniec miesiąca, zdarza się, że dostaję jeden egzemplarz,
    który mam podpisać i odesłać, mojego brak, a czasem nic nie dostaję,
    ale kasa jest zawsze na koncie :-)

    > Zaliczki odprowadza on, ale w twoim imieniu. Jak nie zap acisz podatku to Ty
    > uszczuplisz bud et i za to bekniesz. Jak dla US nie b dzie co pasowa , to
    > poprosi o wyja nienie. Wyja nisz co i jak,   e nie dosta e PITa, e odmawia
    > jego wystawienia, a wtedy ju urz dnik zrobi, co do niego nale y.

    dotychczas robiłem tak, że jak miałem umowę z rachunkiem w ręku, a
    pita nie dali, to krótka piłka, wpisywałem to co w wynikało z tych
    rachunków, czasem wystarczyło o tym firmie wspomnieć i już był
    pit :-), natomiast, gdy nie było żadnych rachunków, to zazwyczaj
    okazywało się, że firma całą robotę robiło na lewo, ich sprawa...
    tylko dlaczego potrącali te 10% na podatek :-), ale wtedy nie
    ujmowałem nic w pitach, bo nie miałem podstawy, a pieprzenie się z
    udowadnianiem, że praca wykonana (udowodnić łatwo bo każda reklama ma
    tzw. metryczkę do zaiksu, bez tego nie będzie nigdzie emisji), ale
    komu to miałoby służyć...

    pozdrawiam
    s_13

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1